روزانه بیش از ۲۱ میلیون متر مکعب گاز در گیلان مصرف می‌شود

جمال نیکویی از مصرف روزانه بیش از ۲۱ میلیون متر مکعب گاز در استان گیلان خبر داد و گفت: از این مقدار مصرف، ۱۶ میلیون متر مکعب آن تنها در بخش خانگی است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از رشت، عیسی جمال نیکویی شامگاه یکشنبه( ۱۸ دی) در گفت‌و‌گوی خبری اظهار داشت: در دی ماه امسال به طور میانگین روزانه بیش از ۲۱ میلیون متر مکعب مصرف گاز را در استان گیلان شاهد بودیم.

 

مدیرعامل شرکت گاز استان گیلان تصریح کرد: از این مقدار اعلام شده ۱۶ میلیون متر مکعب در بخش خانگی مصرف شده است، بنابراین از مردم تقاضا داریم در مصرف گاز خانگی صرفه‌جویی بیشتری داشته باشند.

 

جمال نیکویی عنوان کرد: پوشیدن لباس گرم در منزل و استفاده از پرده‌های ضخیم در جلوی درها و پنجره‌ها از جمله اقداماتی است که می‌تواند به ما در کاهش و مدیریت مصرف گاز خانگی کمک شایان توجهی داشته باشد.

 

وی ابراز داشت: تنها راه کمک به بخش تولید و کارخانجات برای سرپا نگهداشتن آنها کاهش مصرف گاز خانگی است بنابراین هر کدام از مشترکان تنها با کاهش یک درجه ای دمای منازل خود می‌توانند به پایداری چرخه تولید کمک کنند تا گاز کارخانجات قطع نشود.

 

مدیرعامل شرکت گاز استان گیلان اضافه کرد: در سالهای اخیر در مواقع بارش برف سنگین در استان گیلان قطعی گاز انجام نشد و تنها به دلایلی افت فشار گاز رخ داد که به سرعت نسبت به حل مشکل اقدام کردیم.

 

جمال نیکویی با بیان اینکه صنایع استان گیلان در طول یک روز یک میلیون و ۱۰۰ میلیون مترمکعب گاز مصرف می‌کنند خاطرنشان کرد: شرکت گاز استان گیلان از ابتدای دی ماه امسال تاکنون پایشهای بسیار زیادی را در بخش گاز خانگی و گاز ادارات و دستگاه‌های دولتی انجام داده و تمهیدات لازم را در مورد پرمصرف‌ها اتخاذ کرده است.


 

کد خبر 1245538

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha