ایجاد اشتغال و توانمند سازی، رویکرد فعالان مسجد برای اهالی روستاست

توانمند سازی اقشار مختلف از جمله برنامه های مهم کانون فرهنگی هنری یوسف نبی است.

خبرگزاری شبستان_ خرم آباد؛ کانون فرهنگی یوسف نبی شهرستان سلسله یکی از 430 کانون فرهنگی هنری استان لرستان است.

 

این کانون فرهنگی هنری در روستایی سرسبز و خوش آب و هوا در شهرستان سلسله  استان لرستان دایر شده است.

 

تلاش برای تقویت فرهنگ دینی و عمومی و توانمند سازی اقشار مختلف از جمله برنامه های مهم این کانون فرهنگی هنری مسجد است.

 

مدیر وفعالان این کانون فرهنگی هنری مسجد با همکاری امام جماعت و دیگر اقشار فعال در مسجد، علاوه بر برگزاری دوره های آموزشی بویژه در زمینه قرآن، در حوزه هنر و کارآفرینی هم تلاش می کنند.

 

سمیرا حسنوند، مدیرکانون فرهنگی هنری یوسف النبی شهرستان سلسله در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در خرم آباد، اظهار داشت: در این کانون فرهنگی هنری مسجد تلاش می شود به صورت مستمر برنامه های دینی، فرهنگی و هنری برگزار شود.

 

وی افزود: این کانون فرهنگی هنری از بدو تاسیس فعالیت های مختلفی  را در زمینه هنری با برگزاری دوره های آموزش هنرهای دستی همچون بافتنی، عروسک سازی، چرم دوزی و تابلو فرش و فرش بافی آغاز کرده است.

 

حسنوند ادامه داد: هدف از برگزاری دوره های آموزشی هنری، در گام اول مهارت آموزی و توانمندسازی بانوان روستا و در دیگر گام ایجاد مشاغل خانگی برای این بانوان در دوران فراغت از کار کشاورزی است.

مدیرکانون فرهنگی هنری یوسف النبی شهرستان سلسله اذعان داشت: تلاش می شود با توانمند سازی اقشار مختلف بویژه جوانان، نوجوانان و بانوان خانه دار این افراد، بتوانند با فراگیری مهارت های لازم برای خود کسب و کار خانگی راه اندازی کنند.

 

وی با اشاره به دغدغه های رهبر معظم انقلاب در بحث اقتصاد مقاومتی خاطرنشان کرد: توانمند سازی گامی مهم و عملی در راستای تحقق دغدغه های رهبر معظم انقلاب است.

 

حسنوند با اشاره به برگزاری کارگاههای آموزشی، ادامه داد: به لطف خداوند بانوان و نسل جوان و نوجوان از این دوره های آموزشی استقبال کرده اند و گام های خوبی در راستای ایجاد مشاغل خانگی برداشته شده است.

 

وی با اشاره به برنامه های فرهنگی این کانون فرهنگی هنری مسجد، ادامه داد: یکی از رویکردهای های کانون های مساجد برای جذب نوجوانان و جوانان به مساجد و غنی سازی اوقات فراغت آنها، انجام فعالیت های هنری و فرهنگی  است.

 

حسنوند اذعان داشت: تاکنون با برگزاری دوره های آموزشی فرهنگی وهمچنین هنرهای دستی دختران  نوجوان و بانوان جوان اقدامات خوبی در راستای جذب این افراد به مسجد ومهارت آموزی  درزمینه اشتغال فراهم شده است.

 

وی ادامه داد:  تلاش می شود دوره های آموزشی با مشارکت فنی و حرفه ای در روستا برگزار شد و تلاش م شود نسل جوان و نوجوانان، بانوان خانه دار و بانوان بی سرپرست به شرکت در این دوره ترغیب شوند.

 

مدیرکانون فرهنگی هنری یوسف نبی همچنین از اقدامات انجام شده برای  رفع مشکلات مسجد خبرداد و ادامه داد: در ماه های اخیر، با جذب همکاری مردم روستا و تهیه 140 میلیون تومان فرش نو برای مسجد خریداری شد.

 

وی ادامه داد: همچنین با جذب مشارکت مردم مبلغی معادل 18 میلیون تومان برای خرید پرده و10 میلیون تومان برای نوسازی وسایل مربوط به کتابخانه مسجد هزینه شده است.

 

حسنوند با بیان اینکه در سایه اراضی کشاورزی آباد اهالی روستا، در این روستا نیازمند و محروم نداریم، اذعان داشت: با همکاری فعالان مسجد به افراد سالخورده و مسن روستا در جمع آوری محصولات کشاورزی به صورت موردی کمک می شود.

 

این مدیرکانون فرهنگی هنری مسجد افزود: چند زن سرپرست خانوارهم در روستا وجود دارد، که به رغم توانمندی در کارهای مختلف از این افراد حمایت می شود.

 

وی با اشاره به برگزاری جلسات روضه های خانگی در مسجد، افزود: با شیوع بیماری کرونا باهمفکری با فعالان مسجد و همراهی اهالی روستا جلسات قرآن و روضه های خانگی اهالی روستا به مسجد منتقل شد.

 

 

حسنوند ادامه داد: با راه اندازی کانون فرهنگی هنری مسجد، ظرفیتی فرهنگی به توانمندی های روستا افزوده شد که تلاش شد از این ظرفیت برای ارتقای برنامه های فرهنگی و هنر ی روستا بهره گرفته شود.

 

مدیرکانون فرهنگی هنری یوسف نبی خاطرنشان کرد: با همفکری بانوان فعال روستا چون گروه های جهادی، بسیج خواهران، با توجه به ظرفیت ایجاد شده تلاش در حوزه های فرهنگی منطقه نیز برنامه ریزی شود.

 

وی ادامه داد: در حوزه فعالیت های اجتماعی وفرهنگی به منطقه اشراف کامل داریم و با شناسایی محرومان و نیازمندان تیم های کمک رسان و خیرین برای دستیگری از نیازمندان تشکیل شده است.

 

کد خبر 1245601

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha