آموزش سه هزار و ۳۶۱ نفر از روستاییان و عشایر استان همدان

مختاران گفت: طی ۹ ماه سال جاری سه هزار و ۳۶۱ نفر از روستاییان و عشایر استان همدان آموزش های مهارتی را فرا گرفتند.

وهب مختاران، در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان از استان همدان گفت: با رویکرد اشتغال پایدار در جامعه و با توجه به نقش بارز مناطق روستایی و عشایری در تولید و توسعه اقتصادی از جمله اقتصاد کشاورزی،  روستاییان و عشایر همدان از آموزش های فنی و حرفه ای بهره مند شدند.

 

مدیرکل آموزش فنی و حرفه ای استان همدان، با اشاره به اولویت سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور در توانمندسازی و ارتقای مهارت روستاییان و مناطق محروم گفت: در همین راستا طی ۹ ماه نخست سال جاری سه هزار و 361 نفر از روستاییان این استان آموزش های مهارتی را فراگرفتند.

 

وی آموزش و ارتقای مهارت روستاییان را از عوامل اساسی و مهم در تقویت و پایداری توسعه روستایی دانست و بیان کرد: از سه هزار و 361 نفر مهارت اموخته 170 نفر در کارگاههای عشایری دوره دیده اند.

 

مختاران تصریح کرد: 84 حرفه از جمله پرورش دهنده گیاهان دارویی ،پرورش دهنده زنبور عسل ،پیوند زن درختان باغی ، تعمیر کار اتومبیل گاز سوز ،منبت کار دستی و .... با هدف افزایش بهره‌وری در سطح استان همدان به روستاییان و عشایر استان ارائه شد.

 

مدیر کل آموزش فنی و حرفه ای استان همدان، ارتقای سطح مهارتی روستاییان را سوق به سوی بهینه سازی روش های تولیدی و بهره وری از امکانات عنوان کرد و افزود: ساکنان روستاها می توانند از طریق آموزش های مهارتی برای راه اندازی کسب و کار و مشاغل خانگی با هدف اشتغال زایی اقدام کنند.

 

 

 

 

 

کد خبر 1245656

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha