پرهیز از سفرهای غیرضرور به گیلان / دستگاه‌های امدادی در آمادگی کامل باشند

رضایی‌پور بر پرهیز از مسافرت‌های غیرضروری به استان گیلان از محور اردبیل تاکید کرد و گفت: دستگاه‌های امدادی شهرستان آستارا برای مقابله با بحران احتمالی در آمادگی کامل باشند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از بندر آستارا، عنایت رضایی‌پور امروز(دوشنبه، ۱۹ دی) در جلسه ستاد مدیریت بحران این شهرستان که در سالن اجتماعات فرمانداری برگزار شد اظهارکرد: دستگاه‌های امدادی شهرستان آستارا برای مقابله با بحران احتمالی در آمادگی کامل باشند.

 

فرماندار بندر آستارا افزود: اداره راهداری و حمل و نقل جاده‌ای، جمعیت هلال احمر، شرکت نفت، گاز، برق، آب و فاضلاب و دیگر دستگاه‌های خدمات‌رسان پایگاه‌های خود را تجهیز و آمادگی لازم برای اسکان اضطراری را داشته باشند.

 

وی با بیان‌اینکه پیمانکاران بخش خصوصی ماشین آلات سنگین، نیمه سنگین، کمک‌دار و رانندگان خود را در اختیار ستاد مدیریت بحران قرار دهند، تصریح‌کرد: پیمانکاران بخش خصوصی از هرگونه بهانه‌جویی خودداری کنند.

 

رضایی‌پور با تاکید براینکه سوخت روستاییان در مناطق کوهستانی و صعب‌العبور توسط دستگاههای ذی‌ربط تامین شود، گفت: سوخت نانوایی‌های دوگانه‌سوز تامین تا مشکلی در خصوص تهیه نان برای مردم شهروندان پیش نیاید.

 

فرماندار بندر آستارا با اشاره به اینکه دهیاران برای مدیریت بارش برف به ویژه در مناطق کوهستانی و صعب‌العبور تمهیدات لازم را بیندیشند، اظهارکرد: مدیران از ماموریت‌های غیرضروری اجتناب و از مرخصی رفتن تا پایان وضعیت پرهیز کنند.

 

وی با بیان‌اینکه اداره راهداری، شهرداری‌ها و بخشداری‌ها به میزان کاقی نمک، شن و ماسه ذخیره و دپو کنند، افزود: ادارات مذکور همچنین برای مقابله با بحران احتمالی تجهیزات برف‌روبی را در حالت آماده باش قرار دهند.

 

رضایی‌پور بر برف‌روبی معابر شهری توسط شهرداری‌ها آستارا و لوندویل تاکید کرد و گفت: این امر در دستور کار شهرداران قرار گیرد تا مشکلی برای شهروندان پیش نیاید.

 

عالی‌ترین نماینده دولت در بندر آستارا با اشاره به اینکه ادارات برق، مخابرات، گاز، آب و فاضلاب خواست تمهیدات لازم را بیاندیشند تا قطعی پیش نیاید، اضافه‌کرد: با اعلام آموزش و پرورش بندر آستارا، تمامی مقاطع پیش دبستانی و ابتدایی شهرستان به دلیل بارش برف تعطیل شد.

 

وی در ادامه بر پرهیز از مسافرت‌های غیرضروری به استان گیلان از محور اردبیل تاکید کرد.

 

رضایی‌پور با بیان‌اینکه ارتفاعات بندر آستارا شاهد بارش برف سنگین است، گفت: با تلاش شبانه‌روزی راهداران تردد با زنجیر چرخ در محور گردنه حیران آستارا در جریان است.

 

کد خبر 1245690

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha