«پویش مادری»  برای یک شهید در آران و بیدگل برگزار شد

همزمان با روز تکریم مادران شهدا و در آستانه روز مادر «پویش مادری» به همت بانوان خادمیار ثامن‌الائمه ویژه یک شهید در آران و بیدگل برگزار شد.

زهرا بذرافشان در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در آران و بیدگل گفت:  بانوان خادمیار کانون خدمت رضوی ثامن‌الائمه در آران و بیدگل بمناسبت ایام وفات حضرت ام البنین(س) روز تکریم مادران و همسران شهدا و در آستانه ولادت حضرت زهرا(س) و روز مادر  «پویش مادری» را برای شهید یوسف قربانی غواص خط‌شکنی که هیچ کس را نداشت و به دریا نامه می‌نوشت برگزار کردند.

 

 

مسئول کانون خدمت رضوی ثامن‌الائمه در آران و بیدگل گفت: بانوان خادمیار و یاوران رضوی این کانون به یاد شهید غواص یوسف قربانی که تمامی اعضای خانواده‌اش(والدین و برادرش) در زمان کودکی مرحوم شدند و همچنین گرامیداشت مادر مرحومه شهید سالروز وفات حضرت ام البنین(س) در روز تکریم مادران و همسران شهدا ویژه برنامه‌ای را در بیت الائمه برگزار کردند تا با شادی روح مطهر شهید قربانی، دعای مستجاب این شهید والامقام را برکت و بدرقه زندگی و خدمت رضوی خود کنند.

 

بذرافشان ادامه داد: قرائت قرآن و حدیث شریف به یاد شهید غواص یوسف قربانی و سخنرانی جهاد تبین در مورد حاج قاسم سلیمانی از جمله برنامه‌های پویش مادری خادمیاران و یاوران رضوی کانون ثامن الائمه بود که در بیت الائمه خواهران آران و بیدگل برگزار شد.

 

وی با اشاره به این خاطره از زبان همرزم شهید یوسف قربانی که با تعجب دید هر روز یوسف گوشه‌ای نشسته و نامه می‌نویسد و از خود  پرسید وقتی یوسف  کسی را ندارد هر روز برای چه کسی نامه می‌نویسد؟ یادآور شد: یک روز وقتی به یوسف می‌گوید نامه‌ات را پست نمی‌کنی؟ شهید قربانی دست او را گرفته و قدم زنان کنار ساحل اروند برده و نامه را از جیبش در آورده، پاره کرده و داخل آب می ریزد و با چشمان پر از اشک و آرام به دوستش می‌گوید: من برای آب نامه می‌نویسم کسی را ندارم که !!!! این غربت و مظلومیت شهید قربانی در دوران جبهه و جنگ و نزدیکی روز تکریم مادران و همسران شهدا به ۱۹ دیماه روز شهادت و سالگرد این شهید گرانقدر عامل انتخاب وی برای اجرای پویش مادری و گرامیداشت یاد مادر مرحومه شهید عزیز در قالب برنامه‌های روز تکریم مادران و همسران به همت کانون ثامن الائمه شد.

 

شهید «یوسف قربانی» معاون گروهان خط‌شکن سال ۱۳۴۵ در خانواده‌ای مستضعف در زنجان متولد شد که در ۶ ماهگی پدر و در ۶ سالگی مادرش را در اثر حادثه‌ای از دست داد و همراه برادرش نزد مادربزرگش نگهداری شدند اما متاسفانه یکسال بعد نیز مادربزرگش مرحوم و تنها برادر یوسف نیز در سال ۵۷ در اثر سانحه دار دنیا را وداع گفت. شهید قربانی، ۱۹ دیماه سال ۶۵ در  عملیات کربلای ۵ و منطقه عملیاتی شلمچه پاسگاه کوت سواری به شهادت رسید و در گلزار( پایین)شهدای زنجان به خاک سپرده شد.

کد خبر 1245705

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha