حمله رهبر حزب راست افراطی فرانسه علیه نمازگزاران مسلمان این کشور

یک رهبر حزب راست افراطی فرانسه حمله خود علیه نمازگزاران مسلمان در اماکن کشور این کشور را ادامه می دهد.

به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از الجزیره،«دامیان ریو» رهبر حزب راست افراطی Reconquest فرانسه حمله تحریک آمیز جدیدی را علیه مسلمانان که در اماکن عمومی فرانسه به ویژه ایستگاه های حمل و نقل و مترو نماز می خوانند، آغاز کرد.

 

ریو، یکی از اعضای پیشین راست افراطی«هویت نسل» مجموعه ای فیلم ویدئویی در حساب توئیتر خود از مسلمانان این کشور درحال اقامه نماز در اماکن عمومی ایستگاه‌های مترو و قطار منتشر کرد.

 

این رهبر افراط گرایان پیش از این فیلمی از یک فرد که به نظر می رسد در حال سجده است، منتشر کرد که این مسئله برای او چالشی با کسانی که این فیلم ویدئویی منتشر شده انتقاد کردند، ایجاد کرد. اما شاهدان معتقدند که این فرد درحال سجده نبوده است. این فرد تنها یک گدا بوده است و به خاطر جلب همدردی مردم این کار را انجام داده است.

 

ریو خواستار مداخله ادامه عمومی مستقل حمل و نقل در پاریس به منظور پایان دادن به ادای نماز در داخل واگن‌های مترو و ایستگاه‌ها شد.

 

این حمله جدید به مسلمانان در فرانسه چند روز پس از آن صورت گرفته است که مسجد جامع پاریس علیه میشل ولبک، نویسنده فرانسوی به دلیل اظهارات ضد اسلامی شکایت کرده است.

 

مسجد جامع پاریس در بیانیه ای اعلام کرد: ما تصمیم گرفتیم شکایت قضایی علیه ولبک به دلیل اظهارات نفرت انگیز او علیه مسلمان ارایه شود.

کد خبر 1245714

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha