تاکید بر نقد منطقی و واقع‌بینانه توسط رسانه‌ها/ ظرفیت‌های جدید در استان ایجاد شود

حسینی‌محراب، با تاکید بر استفاده از ظرفیت‌های خالی و جدید با کمک نخبگان استان و مردم، گفت: رسانه‌ها نقد منصفانه، منطقی و واقع‌بینانه را سرلوحه کار خود قرار دهند و از انتقاد تخریبی پرهیز کنند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از استان خوزستان، علی‌اکبر حسینی‌محراب، عصر امروز دوشنبه (۱۹ دی‌) در نشست هم‌اندیشی با مدیران رسانه استان خوزستان، با تاکید بر استفاده از ظرفیت‌های خالی و جدید با کمک نخبگان استان و مردم، اظهار کرد: برنامه داریم با کمک اصاب رسانه موضوعات استان را شناسایی و اطلاعات خود را در مورد سامانه‌های اطلاعاتی استان رد مباحث مختلف کامل کنیم.

 

استاندار خوزستان، با اشاره به نرخ بیکاری در استان، اضافه کرد: ما نرخ بیکاری را رد برخی شهرستان‌ها نداریم که این موضوع به نظام آماری ما در این زمینه برمی‌گردد و باید با کمک اصحاب رسانه بتوانیم به این آمار دست پیدا کنیم.

 

وی بر نقد منصفانه و منطقی و واقع‌بینانه توسط رسانه‌ها تاکید کرد و افزود: انتقاد رسانه‌ها نباید تخریبی باشد بلکه باید به دنبال جمع کردن دل‌ها، وحدت و همفکری باشیم؛ توقع داریم رسانه‌ها با راهنمایی و پیشنهادات سازنده در پیشبرد و توسعه استان به مسئولان کمک کنند.

 

حسینی‌محراب، با بیان اینکه ما در این استان با انواع سلیقه‌های فکری، سیاسی و اجتماعی روبه‌رو هستیم و ذات مردم خوزستان این است که صاحب فرهنگ هستند، ابراز کرد: در طول تاریخ و به ویژه بعد از اسلام، خوزستان مرکز تمدن اسلامی بوده و در این‌جا مردم صاحب اندیشه و فرهنگ هستند از این رو باید به این موضوع ببالیم.

 

وی خاطر نشان کرد: اگر یک تطبیق فکری و فرهنگی در مقایسه فرهنگی خوزستان با هشت استان شیعه‌نشین عراق داشته باشیم، طبیعتاً این فرهنگ و ادبیات در خوزستان قوی‌تر است.

 

استاندار خوزستان، یکی از اهداف کوتاه‌مدت خود را توجه به مقصدهای صادراتی استان دانست و تصریح کرد: باید بنای اقتصادی را در کشورهایی چون عراق، روسیه، کویت و قطر داتشه باشیم و با برقراری پیوند در این زمینه، در جاهایی که لازم است اتاق بازرگانی راه‌اندازی کنیم.

 

وی با اشاره به اینکه باید بحث قطعه‌سازی در استان نیز مورد توجه باشد، بیان کرد: ما در استان صنایعی همچون نفت، پتروشیمی و نیشکر را داریم اما صنایع مرتبط با آنها در استان فعال نیست و باید به این موضوع به طور ویژه توجه کرد.

 

حسینی‌محراب، با بیان اینکه همچنین برای ایجاد اشتغال در استان باید رشته‌های دانشگاهی متناسب با صنایع باشد، تاکید کرد: با توجه به ظرفیت‌های استان در حوزه کشاورزی، توجه به این صنعت می‌تواند در استان اشتغال ایجاد کند و طرح ۵۵۰ هزار هکتاری از موارد مهم در این زمینه است.

 

وی با تاکید بر اقتصاد روستاپایه در استان، توجه به این موضوع را در ایجاد خوشه‌های صنعتی مؤثر دانست و عنوان کرد: باید ۱۰ روستای هر شهرستان تبدیل به کارگاه و تولیدات صادراتی شود و با این اقدام خوشه‌های صنعتی را به روستاها ببریم و در روستاها اشتغال ایجاد شود.

 

استاندار خوزستان، با اشاره به اینکه توجه به شیلات و پرورش ماهی در قفس نیز باید در استان برای ایجاد اشتغال و صادرات ماهی و میگو به دیگر کشورها شکل بگیرد، گفت: بحث اتحادیه‌های کشاورزی و حذف واسطه‌ها در استان نیز باید مورد توجه باشد تا اجناس ارزان‌تر به دست مردم برسد.

 

وی بحث گردشگری و بومی‌گردی در روستاها، شهرها و راهیان نور را از دیگر مواردی دانست که باید به آن توجه شود، اضافه کرد: طرح غدیر یکی از طرح‌های بزرگ در استان است و با اجرای آن، آب از دز به شهرها و روستاهای مختلف استان انتقال داده می‌شود.

 

حسینی‌محراب، همچنین با اشاره به اجرای برخی پروژه‌ها در استان، از تلاش در جهت کاهش مشکلات رسانه‌ها و خبرنگاران همچون معیشتی، مسکن، اقتصادی و ... خبر داد.

 

کد خبر 1245734

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha