۱۵۶۲ برنامه گرامیداشت زن در گلستان/ ۴۵ درصد بانوان استان در دستگاه های اجرایی شاغل هستند

رجبی گفت: همزمان با هفته گرامیداشت زن بیش از یک هزار و ۵۶۲ برنامه در سطح استان گلستان برگزار می شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از استان گلستان، آزاده رجبی روز (دوشنبه 19 دی) در نشست خبری با اصحاب رسانه استان گفت: همزمان با هفته گرامیداشت زن بیش از یک هزار و 562 برنامه در سطح استان گلستان برگزار می شود.

 

مدیرکل دفتر امور بانوان و خانواده استانداری گلستان افزود: برگزاری همایش خیابانی، استقرار میز خدمت ویژه بانوان در مصلی نماز جمعه، تجلیل از بانوان فرهیخته استان و نشست های علمی تخصصی حوزه بانوان از جمله برنامه های هفته زن در استان است.

 

وی ادامه داد: در این هفته سعی شده همانند سایر مناسبت ها و بیشتر از این برنامه برگزار می شود و برنامه های رایگان نیز پیش بینی شده است.

 

رجبی با بیان اینکه 7 درصد بانوان استان مدیر دستگاه های اجرایی استان هستند، گفت: در حال حاضر 45 درصد بانوان استان در دستگاه های دولتی مشغول به کار هستند.

 

وی با اشاره به ثبت سالانه ۱۹ هزار ازدواج در استان، افزود: تاکنون ۲ هزار و ۵۳۴ میلیارد ریال وام ازدواج به ۱۸ هزار و ۸۱۴ نفر پرداخت شده است.

 

مدیرکل دفتر امور بانوان و خانواده استانداری گلستان ادامه داد: به منظور تشویق و حمایت از زوجین دهه شصتی به ازدواج تسهیلاتی در نظر گرفته شده است.

 

وی همچنین گفت: با توجه به اینکه تشویق و حمایت برای ازدواج انجام شده ولی حدود چهار هزار نفر از کارمندان ادارات استان مجرد هستند.

 

رجبی با اشاره به اقدامات صورت گرفته در جوانی جمعیت، افزود: از ابتدای سال جاری تاکنون 524 میلیارد ریال تسهیلات فرزندآوری به ۱۲ هزار و ۸۴۹ نفر در استان پرداخت شده است.

 

وی با اشاره به 29.30 درصدی ناباروری در استان، گفت: ناباروری اولیه در استان 13.6 درصد و ناباروری ثانویه 16.3 درصد است.

 

مدیرکل دفتر امور بانوان و خانواده استانداری گلستان اظهارداشت: تجهیز مرکز ناباروری نهال در مرکز استان از برنامه های این دفتر برای درمان ناباروری در استان است.

 

 

 

کد خبر 1245738

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha