مساجد مرکز توسعه فرهنگی کشور شوند

حجت الاسلام محقی با تاکید بر اینکه امروز مرکز توسعه فرهنگی جهان اسلام و ایران اسلامی باید مساجد باشند، از مدیران کانون‌های فرهنگی هنری به عنوان رایزن‌های فرهنگی یاد کرد که در کف جامعه دینی نقش ایفا می‌کنند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از خراسان جنوبی، حجت‌الاسلام علی محقی شامگاه دوشنبه (۱۹ دی) در همایش تحلیلی، تبیینی و بصیرتی «شهیدالقدس» که با حضور نماینده جنبش جهاد اسلامی فلسطین در ایران در سالن ایثار بیرجند برگزار شد، اظهار کرد: مسجد در احادیث نبوی و روایات و کلام امامین انقلاب جایگاه ویژه ای دارد.

 

سرپرست ستادکانون‌های فرهنگی هنری مساجد خراسان جنوبی با اشاره به فرمایش مقام معظم رهبری « مسجد خانه‌ی خدا و خانه‌ی مردم؛ خلوت اُنس با خدا و جلوت حشر با مردم، کانون ذکر و معراج معنوی و عرصه‌ی علم و جهاد و تدبیر دنیوی؛ جایگاه عبادت و پایگاه سیاست، دوگانه‌های به هم‌پیوسته‌ئی است که تصویر مسجد اسلامی و فاصله‌ی آن با عبادتگاه‌های رائج ادیان دیگر را نمایان می‌سازد»، افزود: امروز مرکز توسعه فرهنگی در جهان اسلام و کشور باید مسجد باشد.

 

وی از مدیران کانون‌های فرهنگی هنری مساجد استان به عنوان رایزن‌های فرهنگی یاد کرد که در کف جامعه دینی نقش ایفا می‌کنند و فرهنگ اصیل اسلامی را در بین آحاد جامعه گسترش می‌دهند.

 

حجت‌الاسلام محقی خاطرنشان کرد: تلاش کردیم در سالگرد شهادت حاج قاسم سلیمانی از فردی که در مسجدی که برای آزادی آ‌ن خون‌ها ریخته شده است و برای بازگرداندن مجد وعظمت آن، شهید سلیمانی‌ها فدا شدند، دعوت کنیم تا در جمع فعالان کانون‌های فرهنگی هنری مساجد استان حضور یابد که بر همین اساس، همایش شهیدالقدس با حضور نماینده جنبش جهاد اسلامی در ایران پیشنهاد شد.

 

وی با تاکید بر اینکه شهید سلیمانی تمام ظرفیت جهان اسلام را از جمله شیعه و سنی، علوی، مسیحی و ... را دور هم جمع کرد تا مسجد را از سیطره استکبار جهانی نجات دهد، گفت: بر همین اساس، از دکتر ناصرابوشریف که وجود حاج قاسم را از نزدیک درک کرده است و از محور مقاومت و کشور فلسطین است و به درک همه ما برای شناخت شخصیت حاج قاسم سلیمانی می‌افزاید،‌در این همایش دعوت شده است.

 

سرپرست ستاد کانون‌های فرهنگی هنری مساجد خراسان جنوبی از همکاری استانداری خراسان جنوبی، اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان، صدا و سیمای، حوزه هنری و ... که در برپایی این همایش همکاری داشته‌اند، قدردانی کرد.

 

 

 

 

 

 

 

کد خبر 1245760

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha