برگزاری ۲۳ امتحان متمرکز در نیمه اول سال تحصیلی ۱۴۰۲ ـ ۱۴۰۱ حوزه های علمیه خواهران

سرپرست اداره کل تحصیلات تکمیلی حوزه های علمیه خواهران از برگزاری ۲۳ امتحان متمرکز در کنار امتحانات داخلی در نیمه اول سال تحصیلی ۱۴۰۲ ـ ۱۴۰۱ ویژه طلاب سطح ۳ حوزه های علمیه خواهران خبر داد.

به گزارش خبرگزاری شبستان، «راضیه میرعلی ملک» در گفت و گویی اظهار داشت: امتحانات متمرکز حوزه های علمیه خواهران در نیمه اول سال تحصیلی ۱۴۰۲ ـ ۱۴۰۱ از سوی معاونت آموزش مرکز ویژه طلاب سطح ۳ برگزار شد.

وی افزود: ارزشیابی های درسی همواره نشانگرهای معینی در حوزه کیفیت آموزشی محسوب گردیده اند، لذا این امتحانات با هدف «ایجاد پویایی، نشاط و رقابت علمی در بین طلاب»، «افزایش کیفیت تدریس دروس» و «ارتقاء سطح علمی و آموزشی طلاب» برگزار می شود.

سرپرست اداره کل تحصیلات تکمیلی در ادامه گفت: سؤالات این امتحانات براساس نظر کارشناسان علمی استخراج و طراحی شده و در مجموع ۲۳ امتحان متمرکز در نیمه اول سال تحصیلی ۱۴۰۲ ـ ۱۴۰۱ حوزه های علمیه خواهران برگزار شد.

خانم زهرا صادقی از همکاران اداره کل تحصیلات تکمیلی نیز در این راستا، اظهار داشت: در سطوح عالی گاهی دروس منبع مشخص نداشته و گاهی نیز منابع مشخص وجود دارد، اما در هر دو صورت لازم است که اساتید نسبت به سرفصل‌ها پایبند باشند و این نوع امتحانات ستادی بصورت غیرمستقیم بر این امر تاکید می نماید.

وی ادامه داد: این امتحانات پس از برگزاری مورد بررسی قرار گرفته و تحلیل هایی از فرایند آموزشی در مدارس بدست خواهد آمد.

خانم صادقی در پایان ضمن اظهار امیدواری از موفقیت طلاب، افزود: امید است که با این نوع برنامه ها بتوانیم بیش از پیش بر ارتقای برنامه های کیفی مدارس بیفزاییم.

کد خبر 1245840

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha