بیش از ۱۲ هزار نفر در بیست و چهارمین جشنواره قصه گویی ثبت نام کردند

مروج با بیان اینکه امسال قصه گویی به زبان اشاره به بخش های جشنواره قصه گویی کانون افزوده شده است، گفت: ۵۱ قصه گو از کشورهای خارجی در بیست و چهارمین جشنواره قصه گویی کانون شرکت کردند. 

به گزارش خبرنگار فرهنگی خبرگزاری شبستان، نشست رسانه ای بیست و چهارمین دوره جشنواره بین المللی قصه گویی امروز سه شنبه 20 دی با حضور حامد علامتی مدیرعامل پرورش فکری کودکان و نوجوانان و محمود مروج معاون فرهنگی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان در سالن کنفرانس مرکز آفرینش های فرهنگی هنری کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان برگزار شد.

 

محمود مروج با اشاره به اینکه بیست و چهارمین جشنواره قصه گویی کانون از ابتدای تابستان امسال کلید خورد، گفت: این جریان قصه گویی با شروع جشن های قصه گویی در مراکز فرهنگی و هنری در سراسر کشور همراه بود. ما جشنواره های استانی داشتیم که برنامه های جنبی برگزار کردند، سپس جشنواره منطقه ای را داشتیم که در پنج استان برگزار شد و اکنون در آستانه برگزاری بخش ملی و بین المللی بیست و چهارمین جشنواره قصه گویی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان هستیم.

 

معاون فرهنگی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان با اشاره به اینکه قصه گویی نسبت به گذشته رونق پیدا کرده است، اظهار داشت: امیدوارم به هدف اصلی مان که فرهنگ قصه گویی است در این فرآیند جشنواره برسیم. امسال جشنواره قصه گویی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان به یاس محول شده است. این جشنواره تا دوره هفدهم در استان ها برگزار می شد. استان های ما در بخش قصه و قصه گویی ظرفیت های خوبی دارند. امسال هماهنگی های خوبی با همکاران و مسئولان یزد برای برگزاری جشنواره قصه گویی در این شهر ایجاد شد.

 

وی با اشاره به بخش های مختلف بیست و چهارمین جشنواره قصه گویی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان بیان کرد: جشنواره قصه گویی در بخش های ملی، بین المللی، آیینی سنتی، پادکست، زبان اشاره و 90 ثانیه ای برگزار می شود. پنج هزار و 413 شرکت کننده در بخش ملی قصه گویی این دوره از جشنواره داشتیم که تعداد 233 نفر به مرحله منطقه ای رسیدند و 40 قصه گو به مرحله نهایی جشنواره راه یافتند.

 

معاون فرهنگی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان تصریح کرد: در بخش بین المللی 51 قصه گو از کشورهای خارجی داشتیم که 23 نفر به مرحله نهایی راه یافتند. در بخش آیینی سنتی نیز 335 شرکت کننده داشتیم که 119 نفر به مرحله منطقه ای رسیدند و از میان آنها 31 قصه گو به مرحله نهایی راه یافتند. در بخش قصه گویی به زبان اشاره شش قصه گو به مرحله نهایی رسیدند و در بخش صوتی و پادکست 1454 قصه داشتیم که 64 قصه به مرحله نهایی رسید.

 

مروج بیان کرد: در بخش قصه گویی 90 ثانیه ای دو هزار و 927 قصه به دست ما رسید که پس از بررسی های لازم 122 قصه به مرحله نهایی راه یافت. ما قصه گویی برگزیدگان را نیز داریم. این عزیزان قصه گویانی هستند که در جشنواره ها موفق بودند، رتبه ها و مقام های برتر کسب کردند. از این عزیزان دعوت شده که در افتتاحیه و اختتامیه بیست و چهارمین دوره قصه گویی در یزد حضور داشته باشند، در طی مراسمی از این عزیزان تقدیر به عمل می آید و از تجربیات آنها در بخش آموزشی و در قالب نشست ها استفاده خواهد شد.

 

وی در مورد بخش های جستارنویسی، مقاله علمی، رساله و پایان نامه بیان کرد: در بخش جستارنویسی 69 اثر دریافت کردیم که 10 اثر نامزد دریافت جایزه شد. در بخش مقاله نویسی 32 اثر داشتیم که یازده اثر به مرحله نهایی راه یافتند. در بخش رساله و پایان نامه 12 اثر داشتیم که هشت اثر به مرحله نهایی معرفی شدند. شش کتاب نیز دریافت کردیم که پنج کتاب نامزد مرحله پایانی و دریافت جایزه شد.

 

معاون فرهنگی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان اظهار داشت: مجموع افراد ثبت نام کرده در بیست و چهارمین دوره قصه گویی کانون 12 هزار و 377 نفر بودند. تعداد قابل توجه ای نتوانستند ثبت نام کنند اما این رغبت را در جای جای ایران می بینیم. قصه گویی ظرفیت بالایی دارد. امیدوارم بیستری فراهم شود که از پتانسیل این حوزه در استان ها بیشتر استفاده شود. ظرفیت قصه و قصه گویی زیادی داریم که ناشناخته است و جشنواره قصه گویی کانون یکی از راه های معرفی این ظرفیت هاست.

 

بر اساس این گزارش، عالیه قوامی، دبیر اجرایی بیست و چهارمین جشنواره بین المللی قصه گویی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان گفت: تشکر می کنم از مدیرعامل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان به خاطر حسن اعتمادی که به یزد داشتند و یزد میزبان بیست و چهارمین دوره از جشنواره قصه گویی شده است. صبح یکشنبه 25 دی از ساعت 9 افتتاحیه بیست و چهارمین جشنواره بین المللی قصه گویی کانون را با حضور قصه گویان در شهر یزد خواهیم داشت. این مراسم در سالن جمعیت هلال احمر استان یزد برگزار می شود. جشنواره قصه گویی تا 28 دی در بخش های مختلف در سالن اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی یزد برگزار می شود. اختتامیه بیست و چهارمین دوره جشنواره قصه گویی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان را در 29 دی در سالن شهید عباسپور در شهر یزد خواهیم داشت.

 

گفتنی است، بیست و چهارمین جشنواره بین المللی قصه گویی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان از 25 تا 29 دی با شعار قصه صدای زندگی است به میزبانی یزد در دو بخش پادکست و قصه های 90 ثانیه ای و در سه بخش رقابتی، غیر رقابتی و علمی با محورهای امیدها، شادی ها، آرزوها، غم ها، ایثارها و از خود گذشتگی ها برگزار می شود.

 

 

 

کد خبر 1245867

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha