اسکان اضطراری ۱۰۰ مسافر در مساجد بین راهی خراسان شمالی

مدیرعامل جمعیت هلال احمر خراسان شمالی از امدادرسانی به قریب به ۱۶۵ خودروی گرفتار در برف و کولاک خبر داد و گفت: ۱۰۰ مسافر هم در مساجد بین راهی اسکان اضطراری شدند.

به گزارش خبرگزاری شبستان از خراسان شمالی و به نقل از روابط عمومی جمعیت هلال احمر خراسان شمالی؛ ابوالفضل محبان اعلام کرد: از روز گذشته و با ورود سامانه بارشی و وقوع برف و کولاک 93 نفر از امدادگران و نجاتگران در قالب  12 تیم عملیاتی و پشتیبانی و 14 خودروی عملیاتی برای خدمت رسانی به حادثه دیدگان و در راه ماندگان بکارگیری شدند.
 

 

مدیرعامل جمعیت هلال احمر خراسان شمالی افزود : با تلاش امدادگران و نجاتگران جمعیت هلال احمر استان بیش از 165 خودرو رهاسازی و 800 نفر نیز امدادرسانی شدند.

 

وی با اشاره به مساجد آماده برای اسکان اضطراری در راه ماندگان  و مسافران خاطرنشان کرد: تا کنون بیش از 100 نفر اسکان اضطراری داده شده اند و تعداد 100 تغذیه اضطراری و کنسروجات وهمچنین بیش از300 پتو بین آنها توزیع شد.

 

 

محبان همچنین با اشاره به انتقال مادر باردار توسط تیم های امدادی جمعیت هلال احمر گفت: در محور اسفراین به بجنورد -گردنه اسدلی مادرباردار گرفتار در برف و کولاک توسط تیم های عملیاتی جمعیت هلال احمر به مراکز درمانی منتقل شد.

 

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان تاکید کرد: تا پایان بارش برف و کولاک و ایجاد شرایط جوی مناسب تیم های امدادی جمعیت هلال احمر در حالت آماده باش به سر می برند.

 

محمد مشتری، مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای خراسان شمالی هم گفت: در پی بارش برف طی شبانه روز گذشته، دوهزارو ۵۵۷ کیلومتر از محورهای اصلی و روستایی خراسان شمالی با مصرف هزارو ۵۵۵ تُن شن و نمک، برف روبی شد.

 

 

وی با بیان اینکه ۱۴۰ راهدار با به کارگیری ۹۴ دستگاه ماشین آلات در عملیات راهداری شبانه روز گذشته فعالیت داشتند، اظهارکرد: با تلاش راهداران، ۳۳ محور در این استان بازگشایی شد و همچنین ۱۵۹ دستگاه خودروی گرفتار در برف کمک رسانی و ۱۰۰  مسافر اسکان داده شد.

 

 

 وی به تعداد تماس های مردمی با سامانه ۱۴۱ طی ۲۴ ساعت گذشته نیز اشاره و اظهار کرد: طی این مدت، سه هزار و ۹۸۰ تماس مردمی با سامانه ۱۴۱ و ۲۵۷ تماس با اپراتور استانی برقرار شده است.

 

 

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای خراسان شمالی در خصوص وضعيت جاده ای استان اظهارکرد: در حال حاضر تمامی محورهای استان از جوی صاف تا نیمه ابری برخوردار است.

 

 

 

کد خبر 1245868

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha