لزوم فعالیت ثبت احوال در سرشماری نفوس/ جای بانک نشانی در کشور خالی است

کارگر با بیان اینکه سازمان ثبت احوال باید بحث سرشماری نفوس را انجام دهد، گفت: ثبت احوال باید تمام اطلاعات هویتی افراد حاضر در ایران چه ایرانی و چه غیرایرانی را در اختیار داشته باشد و توانمندی های خود را در اختیار کشور قرار دهد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از خراسان جنوبی، هاشم کارگر امروز سه شنبه (۲۰ دی) در مراسم تودیع و معارفه مدیرکل ثبت احوال خراسان جنوبی اظهار داشت: خراسان جنوبی از مهم ترین مناطق کشور محسوب می شود و توانمندی های بسیاری تاکنون معرفی کرده است.

 

معاون وزیر کشور و رئیس سازمان ثبت احوال کشور با اشاره به اهمیت سازمان ثبت احوال گفت: بیش از یک قرن از زمان شروع فعالیت هویتی این سازمان در کشور می گذرد و در تمام مراحل و ماموریت های خود به طور متناسب اقدام کرده است.

 

وی عنوان کرد: بسیاری از موضوعات کشور وابسته به اطلاعات ثبت احوال است و هویت ملی هر فرد و فعالیت آن در عرصه های مختلف به ثبت احوال بستگی دارد و همه افراد از خدمات آن بهره مند می شوند.

 

کارگر با بیان اینکه ثبت احوال در ارائه خدمات الکترونیک جز ادارات سرآمد است، افزود: جایگاه ثبت احوال متاسفانه در کشور به خوبی معرفی نشده است به این دلیل که مشغول کار خدمت رسانی به مردم هستند.

 

معاون وزیر کشور و رئیس سازمان ثبت احوال کشور در ادامه گفت: معرفی عملکرد مجموعه از اهمیت بسیاری برخوردار است و متاسفانه برخی از دستگاه ها در این زمینه موفق نیستند.

 

وی با تاکید بر لزوم بیان توانمندی های ثبت احوال عنوان کرد: سازمان ثبت احوال باید سرشماری نفوس را انجام دهد و نباید این مسئله به تعویق بیافتد و در دنیا همه آمار ثبتی مبنا شده است.

 

کارگر ادامه داد: در ثبت احوال توانمندی های ویژه ای وجود دارد که باید به آن پرداخته شود و ثبت احوال باید نقش پررنگی در استانداری ها داشته باشد و به عنوان یکی از اعضای تاثیرگذار در شورای برنامه ریزی استان ها حضور یابد.

 

معاون وزیر کشور و رئیس سازمان ثبت احوال کشور با بیان اینکه ثبت احوال باید تحول یابد، گفت: نظام هویتی کشور باید به اطلاعات هویتی تمام افراد حاضر در ایران متصل باشد و متاسفانه ثبت ازدواج و طلاق یک کار قانونی بر زمین مانده است که باید توسط ثبت احوال انجام شود.

 

وی با بیان اینکه جای بانک نشانی در کشور خالی است، عنوان کرد: ثبت احوال این آمادگی را دارد تا به یک سازمان پیشرو و هوشمند و مجازی تبدیل شود و باید توانمندی های این سازمان در اختیار کشور قرار گیرد و به سمت کارهای تهاجمی جهت خدمت رسانی به مردم حرکت کنید.

 

 

 

 

کد خبر 1245883

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha