رفع تعارضات در منطقه آزاد اینچه برون/ فاز آخر مطالعات طرح جامع در حال انجام است

زنگانه گفت: تعارضات در داخل منطقه آزاد اینچه برون رفع شده است و شرکت هایی که در این حیطه زمین داشته اند، خلع ید شده اند.

به گزارش خبرگزاری شبستان از استان گلستان و به نقل از روابط عمومی استانداری گلستان، علی محمد زنگانه در دیدار با دکتر عبدالمالکی مشاور رئیس جمهور و دبیر شورایعالی مناطق آزاد تجاری، صنعتی و ویژه اقتصادی گفت: تعارضات در داخل منطقه آزاد اینچه برون رفع شده است و شرکت های که در این حیطه زمین داشته اند، خلع ید شده اند.

 

استاندار گلستان افزود: خوشبختانه آخرین تغییرات بر اساس نظر شورای نگهبان در خصوص اساسنامه منطقه آزاد اینچه برون صورت گرفته و باید هرچه سریعتر ترکیب هیئت مدیره و زمینه انتصاب مدیرعامل را فراهم کنیم.

 

وی ادامه داد: مدیریت استان در راستای تسریع در اجرای منطقه آزاد اینچه برون در حال تهیه طرح جامع منطقه آزاد هستیم و فاز آخر مطالعات آن در حال انجام است.

 

زنگانه گفت: منطقه آزاد اینچه برون یکی از مناطق آزادی است که پیش از آغاز عملیات اجرایی آن، چالش ها درحال مرتفع شدن است.

 

وی اظهارداشت: مرکز لجستیک اینچه برون در سفر ریاست جمهور و با حضور مرحوم قاسمی کلنگ زنی شد و مقرر شد از محل تهاتر نفت ۸۰۰ میلیارد تومان اعتبار به این پروژه اختصاص داده شود.

 

استاندار گلستان گفت: با توجه به خط آهن ایران _ ترکمنستان _ قزاقستان بهترین وضعیت ارتباطی شمال شرق کشور با کشورهای آسیای میانه و حتی روسیه از طریق مرز اینچه برون است.

 

وی افزود: مسیر اینچه برون به شاهرود و از آنجا به طبس و بندرعباس بهترین، کوتاه ترین و اقتصادی ترین مسیر برای کریدور شمال به جنوب است که می تواند به اقتصاد و تجارت کشور کمک کند.

 

 

کد خبر 1245952

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha