زنده بودن مساجد در گرو جذب و حضور جوانان است

حجت الاسلام و المسلمین عبادی زاده با تاکید بر اینکه کارکردهای علمی و خدماتی مسجد باید در کنار کارکردهای معنوی افزایش پیدا کند، گفت: زنده بودن مساجد در گرو جذب و حضور جوانان است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از استان هرمزگان، حجت‌الاسلام والمسلمین محمد عبادی‌زاده در آئین بهره‌برداری از حسینیه مسجد سیدالشهدا خیابان طلوع، با اشاره به کارکردهای والا و متفاوت مسجد در صدر اسلام، اظهار کرد: در گذشته، کلاس‌های درس امام صادق (ع) در مساجد بود و مساجد به محلی برای بحث و درس علما تبدیل شده بود.

 

وی ضمن تاکید بر لزوم افزایش کارکردهای مسجد، ابراز کرد: در دوران پیامبر (ص) و امامان معصوم، مسجد هم کارکرد علمی و هم کارکرد خدماتی و هم کارکرد معنوی داشت که باید امروز نیز به این مهم عنایت داشت.

 

نماینده ولی فقیه در هرمزگان با ذکر این نکته که زنده بودن مسجد به خشت و گل نیست بلکه به حضور جوانان است، تصریح کرد: امیدوارم مسجد سیدالشهدا با مشارکت مومنین و فضل الهی به عنوان محور فرهنگی محله فعالیت کند و بتواند نقش خود را در تعمیق معارف دینی و فعالیت‌های فرهنگی ایفا کند.

 

حجت‌الاسلام والمسلمین عبادی‌زاده، در واکنش به بیان دغدغه‌های مردم محله خیابان طلوع، گفت: دغدغه‌های فرهنگی مردم محله برای من بسیار ارزشمند است چراکه افزایش ضریب اهمیت جامعه و جوانان نسبت به ناهنجاری‌های فرهنگی نشان دهنده الگوهای اصلاح امور است.

 

 

 

کد خبر 1245959

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha