۱۳ فقره موافقت اصولی برای تاسیسات گردشگری خراسان شمالی صادر شد

معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی خراسان شمالی گفت: به تازگی ۱۳ فقره موافقت اصولی برای ایجاد، تبدیل و تاسیسات گردشگری این استان صادر شده است.

ابوالفضل اسماعیلی در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان از خراسان شمالی اظهار کرد: از مجموع کل موافقت های اصولی، ۷ فقره در بجنورد، یک فقره در راز و جرگلان، ۲ فقره در شیروان، یک فقره در فاروج و ۲ فقره در مانه و سملقان صادر شده است.

 

معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی خراسان شمالی خاطرنشان کرد: این پروژه‌ها شامل ایجاد هتل، متل، سفره‌خانه سنتی، اقامتگاه بوم گردی، مجتمع گردشگری عمومی و بوستان های طبیعت گردی است که سرمایه‌گذاری‌ در این پروژه‌ها، هزار و ۸۰۰ میلیون ریال است و برای ۱۳۰ نفر اشتغالزایی ایجاد خواهد کرد.

 

اسماعیلی عنوان کرد: از ابتدای امسال 59 موافقت اصلی با سرمایه گذاری 32 هزار میلیارد ریال انجام شده که برای 640 نفر اشتغالزایی ایجاد خواهد کرد.

 

وی با اشاره به برگزاری آزمون جامع گردشگری در ۱۶ آذرماه بیان کرد: تعداد فراگیران جهت آزمون جامع استان، ۶۰ نفر در تخصص های راهنمایان ایرانگردی و جهانگردی، راهنمایان طبیعت گردی، مدیریت عمومی تاسیسات گردشگری و مدیریت فنی دفاتر خدمات مسافرتی است.

 

وی اضافه کرد: مدت دوره فراگیران، ۱۸۴ ساعت است که ۱۲۸ ساعت آموزش نظری و ۵۶ ساعت آموزش عملی است که ضروری است حداقل ۳۰ ساعت از آموزش های عملی در محل تاسیسات گردشگری در حال بهره برداری برگزار شود.

 

خراسان شمالی با جمعیت یک میلیون نفر دارای ۱۱۵ جاذبه گردشگری، ۳۴ واحد بوم گردی، ۲۴ منطقه نمونه ملی و استانی و هشت روستای هدف گردشگری مقصدی بکر برای طبیعت دوستان و علاقه‌مندان به فرهنگ و آیین‌های اقوام مختلف است.

 

 

کد خبر 1246048

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha