صدور هشدار سطح نارنجی هواشناسی در هرمزگان

حسن زاده، از صدور هشدار سطح نارنجی هواشناسی و هشدار سطح نارنجی دریایی در سطح استان هرمزگان خبرداد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از استان هرمزگان، مهرداد حسن زاده در گفتگویی خبری عنوان کرد: از امروز چهارشنبه تا یکشنبه 25 دی‌ماه یک سامانه پر فشار سرد به استان وارد می‌شود.

 

وی افزود: با وزش شدید باد شمال شرقی، احتمال گرد و خاک و کاهش دمای کمینه (3 تا 7 درجه سلسیوس) به ویژه در ارتفاعات و مناطق شمالی استان، کاهش کیفیت هوا، خسارت به سازه‌های سبک، سرمازدگی محصولات کشاورزی و احتمال اختلال موقت در تردد هوایی وجود دارد.

 

مدیرکل مدیریت بحران استانداری هرمزگان گفت: توصیه می‌شود با توجه به اینکه این سامانه در اکثر نواحی استان فعال خواهد شد توصیه می‌شود از سفرهای غیرضروری به مناطق شرقی و مرکزی استان اجتناب شود و کشاورزان نیز مراقبت از محصولات کشاورزی خود را در دستور کار داشته باشند.

 

وی همچنین با تاکید بر اینکه یک هشدار سطح نارنجی دریایی نیز صادر شده است گفت: از امروز تا یکشنبه 25 دی‌ماه وزش باد شدید سبب مواج شدن دریا در خلیج فارس و دریای عمان می‌شود.

 

حسن زاده گفت: این وزش باد شدید سبب اختلال در فعالیت‌ها و تردد دریایی و حرکت شناورها خواهد شد و توصیه می‌شود در مدت یاد شده شناورهای سبک از تردد خودداری کنند و تمهیدات لازم برای تردد شناورهای مسافربری و کشتی‌های تجاری در دستور کار قرار گیرد.

 

 

 

 

کد خبر 1246049

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha