مشارکت ۶۱۵ هنرمند صنایع دستی در دوره های آموزشی میراث فرهنگی زنجان

به گفته صفوی، در ۹ ماهه امسال ۲۳ دوره آموزشی در حوزه صنایع دستی برگزار شد که ۶۱۵ هنرمند صنایع دستی از استان زنجان در این دوره های شرکت کردند.

سید سعید صفوی در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان از زنجان، از برگزاری 23 دوره آموزشی در حوزه صنایع دستی در 9 ماهه نخست امسال خبر داد.

 

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان زنجان با اشاره به مشارکت 615 هنرمند صنایع دستی در این دوره ها گفت: این دوره ها به صورت رایگان برگزار شد و برای تمامی شرکت کنندگان گواهی مهارت صادر شد.

 

وی با اشاره به برگزاری دوره آموزش مقدماتی و پیشرفته صنایع دستی در رشته‌های چاروق، ملیله، گلیم بافی، البسه محلی، مصنوعات چرمی، قلمزنی، بافتنی سنتی، تذهیب، جاجیم بافی، تولیدات چرمی دست دوز برای ۵۰۰ هنرمند خاطرنشان کرد: آموزش شاغلین صنایع دستی در رشته‌های حکاکی روی مس، قلمزنی، زیورآلات سنتی، جاجیم بافی، ملیله سازی، چاروق دوزی، قلمتراشسازی، ساخت قداره برای ۱۱۵ هنرمند در سطح استان زنجان برگزار شد.

 

این مسئول همچنین از صدور و تمدید 1428 فقره پروانه تولید صنایع دستی در زنجان خبر داد و گفت: از مجموع این پروانه‌ها، ۱۰ فقره پروانه تولید کارگاهی، ۲۵۸ فقره کارت شناسایی صنعتگری، ۲ فقره جواز تاسیس کارگاهی صادر شده است.

 

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی زنجان با یادآوری اینکه اشتغال و رونق اقتصادی از مهم‌ترین اهداف این اداره‌کل است، افزود: متقاضیان پس از گذراندن دوره‌های آموزشی و کسب مهارت‌های اولیه تحت نظر این اداره، موفق به دریافت این مجوزها می‌شوند.

 

کد خبر 1246056

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha