۲ میلیون و ۲۰۰ هزار دانش آموز در مدارس غیردولتی تحصیل می کنند

محمودزاده گفت: در کشور ۲ میلیون و ۲۰۰ هزار نفر دانش آموز در مدارس غیردولتی تحصیل می کنند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از قزوین، احمد محمودزاده در جلسه شورای آموزش و پرورش استان قزوین که امروز (چهارشنبه ۲۱ دی) در سالن جلسات استانداری قزوین برگزار شد، بیان کرد: مهمترین و بزرگترین سرمایه کشور، نیروی انسانی است و در بیانیه گام دوم انقلاب هم به این موضوع اشاره شده و نیروی انسانی در تداوم انقلاب و حفظ و گسترش دستاوردهای انقلاب نقش دارند.

 

معاون وزیر آموزش و پرورش ادامه داد: آینده نظام مقدس جمهوری اسلامی در داخل کلاس های درس، مهندسی و طراحی می شود از این رو تاکید داریم آموزش و پرورش مهم است و از طرفی احساس مان بر این است این طراحی و مهندسی توسط اموزش و پرورش برای 16 میلیون دانش آموز در سطح کشور تنها با مدیریت آموزش و پرورش ممکن نیست.

 

وی عنوان کرد: برای اینکه آموزش و پررش در مسیر پیشرفت و تعالی کشور موثر واقع شود نیازمند مشارکت همگانی هستیم و از مشارکت بخش های مختلف بهره مند شویم و شورای آموزش و پرورش قرار است بستر این امر را در کشور ایجاد کند.

 

محمودزاده اعلام کرد: در بخشی از موضوعات مانند موضوعات سخت افزاری آموزش و پرورش، توانستیم استفاده خوبی را داشته باشیم و باید به حوزه نرم افزاری آموزش و پرورش هم ورود یابیم  و در حوزه تربیتی و فرهنگی که فصل ممیزی ما با سایر نظامات و کشورهاست نیازمند اقدامات جدی هستیم.

 

وی توضیح داد: نگاهی که در سند تحول بنیادین وجود دارد این است که این سند نسخه شفابخش و نقشه راه آموزش و پرورش است و امروز در دولت سیزدهم قرار است استقرار این سند تحول بنیادین در آموزش و پرورش انجام شود و نیازمند این هستیم در استان ها اهتمام جدی در حوزه این سند داشته باشیم و شورا می تواند بستر آماده سازی در مدارس را برای همگان فراهم کند و با مشارکت ذی نفعان دستگاه های دولتی و غیردولتی و نهادهای انقلابی و مذهبی مسیر اجرایی سازی این سند را در کشور هموار سازیم.

 

رئیس سازمان مدارس و مراکز غیردولتی و توسعه مشارکت های مردمی تصریح کرد: نیازمند این هستیم شورای آموزش و پرورش استان از مجموعه ظرفیت دستگاه ها برای اعتلای تعلیم و تربیت و آموزش و پرورش بهره ببرد و رویکرد مردمی بودن در دولت وجود دارد و باید توجه دولت به آموزش و پرورش و شوراها را بستر تحول بنیادین و سند تحول مردمی قرار دهیم.

 

وی در ادامه اظهار کرد: در کشور ۲ میلیون و ۲۰۰ هزار نفر دانش آموز در مدارس غیردولتی تحصیل می کنند و نزدیک به ۳۰۰ هزار نفر شاغل در این حوزه داریم که ظرفیت خوبی برای کمک به ماموریت های آموزش و پرورش است.

 

محمودزاده افزود: با توجه به تراکم بالای کلاسی و کمبود فضا و امکانات تجهیزاتی که داریم اگر قرار است این مجموعه به آموزش و پرورش کمک کند، تسهیلاتی در نظر گرفته شده است و از محل تبصره ۱۶ و ۱۸ به همکاران در مدارس غیردولتی کمک کنیم به این عزیران به عنوان کسانی که کارآفرینی کرده و بخشی از مسئولیت آموزش و پرورش را به دوش می کشند.

 

وی خاطر نشان کرد: در بحث استفاده از زمین های با کاربری آموزشی هم لازم است این زمین ها در اختیار این عزیزان قرار گیرد که بحث استیجاری را دارند و اگر فضایی با کاربری آموزشی وجود دارد در اختیار این بخش قرار گیرد.

 

معاون وزیر آموزش و پرورش یادآور شد: پیشنهاد ما این است در حوزه مدارس هیئت امنایی هم طی ۲ سال آینده ۲۵ درصد مدارس دولتی را به سمت مدارس هیئت امنایی ببریم.

 

کد خبر 1246087

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha