بیست و هفتمین جشنواره تئاتر فجر منطقه سه کشور در ایستگاه آخر|هنرمندان تئاتر به جهاد تبیین توجه جدی داشته باشند

جوادی با اشاره به منویات رهبر معظم انقلاب اسلامی در بحث جهاد تبیین برلزوم ورود جدی هنرمندان رشته تئاتر به عرصه جهاد تبیین با هدف جلوگیری از هدر رفت سرانه فرهنگی کشور تاکید کرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از استان مازندران، حسین جوادی امروز (۲۱دی) در آئین اختتامیه بیست و هفتمین جشنواره تئاتر فجر منطقه سه کشور با بیان اینکه امسال بعد از ۹سال وقفه تلاش شده جشنواره‌های منطقه‌ای تئاتر فجر به میزبانی چهار استان مازندران، کرمانشاه، بوشهر و فارس برگزار شود و در پایان برگزیدگان به جشنواره بین المللی تئاتر فجر راه یابند، اظهار کرد: در بازه زمانی ۱۸ - ۲۱ دی ماه سال جاری در دو نوبت صبح و عصر گروه های نمایشی در بلک باکس و سالن سلمان هراتی مجتمع فرهنگی هنری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران و سالن حوزه هنری استان، به روی صحنه رفتند.

 

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران با بیان اینکه  استان های خراسان رضوی، خراسان شمالی، خراسان جنوبی، تهران، گیلان، گلستان، سمنان، قزوین و البرز در این جشنواره حضور داشتند، افزود: در این جشنواره  بیش از ۲۰۰ هنرمند از ۹ استان و در قالب ۱۸ گروه نمایشی در جشنواره منطقه ای تئاتر فجر در مازندران حضور بهم رساندند.

 

دبیر جشنواره تئاتر فجر منطقه سه کشور  اضافه کرد: این ۱۸ گروه کشور شامل دو گروه از تهران، یک گروه از گلستان، دو گروه از گیلان، دو گروه از سمنان، دو گروه از قزوین، دو گروه از البرز، دو گروه از خراسان شمالی، سه گروه از خراسان رضوی و یک گروه از خراسان جنوبی است که در بخش صحنه ای با هم به رقابت پرداختند.

 

وی یادآورشد:‌ مطابق جدول جشنواره صبح امروز نمایش پیله‌های خیس به کارگردانی فائزه نوآبادی از گرگان ساعت ۱۰و ۳۰دقیقه در سالن بلک باکس و نمایش باروت به کارگردانی حسین یوسفی از بیرجند ساعت ۱۱و ۳۰دقیقه در سالن حوزه هنری ساری اکران شد.

 

جوادی ادامه داد: در نوبت عصر نیز نمایش اسم شب، ضحاک زهر ماری به کارگردانی وحید درویش از رشت ساعت ۱۶و۳۰دقیقه در سالن بلک باکس، نمایش تا آخر خط به کارگردانی امید ابراهیمی از گرگان ساعت ۱۸ در سالن سلمان هراتی، نمایش نقطه صفر مرزی به کارگردانی محمدرضا عبادیانی از شاهرود ساعت ۱۹و۳۰دقیقه در سالن بلک باکس و نمایش آرامش در کالمیتی به کارگردانی اکرم جلیلوند از کرج ساعت ۲۱ در سالن حوزه هنری اجرا داشتند.

 

وی با بیان اینکه صبح رو ز ۱۹دی نمایش قزل حصار به کارگردانی مسعود صنعتی از شاهرود ساعت ۹صبح در سالن سلمان هراتی و نمایش UN12به کارگردانی امیرحسین رستگار از مشهد ساعت ۱۲در بلک باکس به روی صحنه رفتند،‌ادامه داد: در نوبت عصر نمایش پروانه بابال های سوخته به کارگردانی محمد ستوده از پاکدشت ساعت ۱۶و ۳۰دقیقه در بلک باکس، نمایش پائیز نگفته بود به کارگردانی سعید چگینی از قزوین ساعت ۱۸ در سالن سلمان هراتی، نمایش تهران کنار پنجره به کارگردانی علی سعادتی تز بجنورد ساعت ۲۰در بلک باکس و نمایش شیموئید (انتظار بوی نرگس) به کارگردانی احمد اکبرزاده از تربت حیدریه ساعت ۲۱و ۳۰دقیقه در سالن حوزه هنری روی صحنه نمایش رفتند.

 

جوادی با بیان اینکه روز ۲۰دی ماه جاری آخرین روز ازاکران های بیست و هفتمین جشنواره تئاتر فجر منطقه سه کشور بوده است، افزود: نمایش پهلوان قلیچ به کارگردانی رضا محمدیان و حسین قاسمی از پیشوا ساعت ۹و ۳۰ دقیقه در بلک باکس و نمایش ترنج به کارگردانی مصطفی شکارچیان از گرمه ساعت ۱۱  در سالن حوزه هنری اجرا شد.

 

وی اضافه کرد: در نوبت عصر روز پایانی این جشنواره نمایش نور مهتاب به کارگردانی سپیده توکلی از کرج ساعت ۱۵و ۳۰دقیقه در بلک باکس، نمایش جشن به کارگردانی رضا فتوت خواه از رشت ساعت ۱۷و ۳۰ دقیقه در سالن سلمان هراتی، نمایش دریا زدگی به کارگردانی میثم ملا زینل از قزوین ساعت ۱۹ در بلک باکس و نمایش الهه سنگ به کارگردانی عبدالحلیم مشورتی از خواف ساعت ۲۰و ۳۰دقیقه در سالن حوزه هنری روی صحنه رفتند.

 

جوادی یادآورشد: سیدمحمد مصطفی موتورچی، حسینعلی شوندی، محمدرضا آزاد، احمد جولایی و حسن دولت آبادی به عنوان داوران بیست و هفتمین جشنواره تئاتر فجر منطقه سه کشور  در ساری حضور بهم رساندند.

 

وی با اشاره به اهمیت مقوله جهادتبیین برلزوم ورود جدی گروه های نمایشی در این حوزه تاکید کرد و گفت: هنرمندان رشته نمایش می توانند با استفاده از متن های فاخر و منطبق با آموزه های دینی،‌ارزش های اسلامی و در راستای معرفی دستاوردهای نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران به جهاد تبیین بپردازند تا از هدر رفت هزینه های حوزه فرهنگ و هنر جلوگیری بعمل آورند.

کد خبر 1246176

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha