سیره، راه و روش زندگی و امامت امام رضا (ع) منبع عظیم الهی است/هفدهمین جشنواره شعر رضوی به میزبانی آذربایجان‌ غربی‌ برگزار می‌شود

سعیدی زاده گفت: چه سرمایه معنوی با ارزش تر از امام رضا‌(ع) است که می‌توان در فضای هم آوردی کفر و نفاق روزگار کنونی آن را به میدان آورد و سیره، راه و روش زندگی و امامت امام رضا (ع) منبع عظیم الهی است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان در استان آذربایجان غربی،جلسه فعالان قرآنی و مدیران دستگاه‌های اجرایی استان با حضور مرتضی سعیدی‌زاده، مدیرعامل بنیاد بین‌المللی فرهنگی و هنری امام رضا‌(ع)، حجت‌الاسلام و المسلمین سیدی، معاون بنیاد بین‌المللی فرهنگی و هنری امام رضا‌(ع)  و مهدیان، مسئول روابط عمومی بنیاد فرهنگی و هنری امام رضا(ع) چهارشنبه (21 دی‌ماه) برگزار شد.

مرتضی سعیدی‌زاده، مدیرعامل بنیاد بین‌المللی فرهنگی و هنری امام رضا‌(ع) در این جلسه گفت: پیامبر اسلام (ص) درصدر اسلام عزیزترین سرمایه‌های معنوی خود قرآن و عترت را به میدان مباهله برد و در فضای کنونی هم ما باید سرمایه معنوی خود را به میدان ببریم.

وی ادامه داد: در فضای کنونی هم ما باید سرمایه معنوی خود را به میدان ببریم و چه سرمایه معنوی با ارزش تر از امام رضا (ع) است.

سعیدی زاده افزود: ما هم میزبانی از این شخصیت بزرگوار را برعهده داریم و هم میهمان این امام بزرگوار هستیم ما می‌توانیم از این بزرگوار و سیره و شخصیت او که در جفرافیای جامعه ایران نهادینه شده بهره بگیریم

مدیرعامل بنیاد بین‌المللی فرهنگی و هنری امام رضا‌(ع) تصریح کرد: در نوزدهمین دوره جشنواره ۸ میلیون و ۵۰۰ اثر در موضوعات مختلف به دبیرخانه جشنواره‌های استانی و ملی ارسال شده است و  امسال هفدهمین جشنواره شعر رضوی به میزبانی آذربایجان‌غربی برگزار می‌شود.

حجت‌الاسلام و المسلمین سیدمهدی قریشی، نماینده ولی فقیه در آذربایجان‌غربی و امام جمعه ارومیه هم به برکات خواندن قرآن اشاره کرده و گفت: انس با قرآن و قرائت آن رحمت الهی را شامل حال انسان می‌کند.

وی افزود: نبی مکرم اسلام دو امانت بزرگ به یادگار گذاشته قرآن و اهل بیت عصمت و طهارت‌(ع) که تمسک و انس با هردو باید محور قرار گیرد.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان‌غربی افزود: کشور ما انقلاب اسلامی بر پایه قرآن و عترت شکل گرفته و امام خمینی (ره) نیز تربیت یافته این دو مکتب بود.

گفتنی است؛ در این جلسه از ۲ پوستر جشنواره شعر ترکی آذری و ایده‌پردازی قرآنی رونمایی شد.

 

فاطمه صمدزاده

کد خبر 1246205

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha