نمایشگاه نسخه های خطی برای نخستین بار در دومین جشنواره بین المللی «کوثر عصمت»

دومین جشنواره بین المللی«کوثر عصمت» به مناسبت سالروز میلاد حضرت زهرا(س) در کربلای معلی برگزار می شود و در نمایشگاه بین المللی کتاب این جشنواره برای نخستین بار نسخه های خطی بی نظیر به نمایش گذاشته می شود.

به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از پایگاه خبری آستان مقدس حسینی، مدیریت آستان مقدس امام حسین(ع) اعلام کرد: فعالیت های دومین جشنواره بین المللی کوثر عصمت به مناسبت سالروز میلاد حضرت زهرا(س) افتتاح می شود و نمایشگاه بین المللی  کتاب در چارچوب این فعالیت ها از 23 تا 26 دی 1401 مطابق با 13 تا 16 ژانویه 2023 افتتاح می شود.

 

محسن عدنان الوزنی، عضو کمیته مرکز مناسبت‌ها و مراسم‌های اهل بیت(ع) در آستان مقدس حسینی گفت: نمایشگاه کتاب در چارچوب دومین جشنواره بین المللی کوثر عصمت علاوه بر عراق با مشارکت کشورهای لبنان، بحرین، کویت، ایران، عمان، عربستان برگزار می شود.

 

الوزنی گفت: این نمایشگاه که از 23 تا 26 دی 1401 در صحن حضرت زینب(ع) برگزار می شود، شامل 5 غرفه است. این غرفه ها مشتمل بر غرفه ویژه خط عربی و تزئینات اسلامی، غرفه ویژه طراحی دیجیتالی، غرفه آثار تجسمی، غرفه ویژه هنر فیلوگرافی، غرفه نشریات که به زندگی نامه و سیره حضرت زهرا(س) می پردازد، است.

 

وی افزود: در نمایشگاه امسال سبک مدرن در طراحی دیده می شود و در این طراحی اصالت و مدرنیته درهم آمیخته شده است.

 

این عضو گفت: این نمایشگاه شاهد آثار و نسخ خطی کمیاب خواهد بود که برای اولین بار به نمایش درخواهد آمد.

کد خبر 1246242

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha