پیشگیری از ابتلا به سویه های جدید کرونا در موج هشتم با تکمیل فرآیند واکسیناسیون

رئیس دانشگاه علوم پزشکی زاهدان بر پیشگیری از ابتلا به سویه های جدید کرونا در موج هشتم با تکمیل فرآیند واکسیناسیون تاکید کرد و گفت: افراد بالای ۱۸ سال دز یادآور واکسن کرونا را دریافت کنند.

به گزارش خبرگزاری شبستان از زاهدان، حبیب غزنوی بیان داشت: منظور پیشگیری از ابتلا به سویه جدید کرونا تکمیل فرآیند واکسیناسیون و تزریق نوبت یادآور در صورت گذشت بیش از 6 ماه از آخرین نوبت واکسن کرونا، لازم و ضروری است .

 

رئیس دانشگاه علوم پزشکی زاهدان ادامه داد: درحال حاضر 27 بیمار مثبت و مشکوک دارای علائم در بیمارستان های استان بستری می باشند که بر اساس آزمایشات انجام شده ابتلای 2 نفر از آنان به کرونا قطعی است‌ خوشبختانه در ۲۴ ساعت گذشته، مورد جدید فوت ناشی از کووید۱۹ در سطح استان گزارش نشده است در حال حاضر مجموع تعداد دُز تزریق شده واکسن کرونا در شهرستان های زیرمجموعه دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی زاهدان 1 میلیون و 652 هزار و 120 دز می باشد.

 

غزنوی یادآور شد: از ابتدای شیوع این بیماری تاکنون، 376 هزار و 547 تست در آزمایشگاه های تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی زاهدان تهیه شده که از این تعداد 206066 تست تشخیصی مولکولی و 140414 تست سریع بوده است.

کد خبر 1246244

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha