رقابت ۴۵۰نفر در چهاردهمین دوره مسابقات قرآن کارکنان و همسران شرکت گاز مازندران

عمادی با بیان اینکه مرحله مقدماتی چهاردهمین دوره مسابقات قرآن کریم و نهج البلاغه کارکنان و همسران شرکت گاز مازندران در ۱۲رشته امروز به مناسبت ولادت حضرت زهرا(س)در نمازخانه این شرکت درحال برگزاری است، گفت: ۴۵۰متسابق در این مسابقات باهم رقابت می کنند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از استان مازندران، سید حمزه عمادی امروز(22دی) در آئین افتتاحیه مرحله مقدماتی چهاردهمین دوره مسابقات همسران و کارکنان شرکت گاز استان مازندران ضمن قدردانی از اهتمام ویژه قاسم مایلی رستمی، مدیرعامل شرکت گاز مازندران برای انجام فعالیت های قرآنی و فرهنگی در این مجموعه، اظهار کرد: امسال ۴۵۰ نفر از کارکنان و همسران در دوره مقدماتی مسابقات قرآن حضور پیدا کردند.

 

مسئول دارالقرآن شرکت گاز استان مازندران با بیان اینکه مرحله مقدماتی چهاردهمین دوره مسابقات قرآن کریم و نهج البلاغه با عنوان (بهار در بهار) ویژه کارکنان و همسران شرکت گاز استان در آستانه ولادت با سعادت و سراسر نور حضرت فاطمه زهرا(س) آغاز شد، افزود: متسابقین در این دوره از مسابقات در 12رشته بایکدیگر به رقابت خواهند پرداخت.

 

وی با بیان اینکه 230نفر فرزندان کارکنان نیز در دهه فجر امسال در قالب بیست و چهارمین دوره مسابقات قرآن کریم در رشته های حفظ کل، حفظ 5جزء، حفظ 10جزء، حفظ 15جز، حفظ 20جزء ، حفظ25جزء، تحقیق، ترتیل، مفاهیم قرآنی، نهج البلاغه، صحیح خوانی و اذان با یکدیگر به  رقابت خواهند پرداخت، گفت: به فرموده مقام معظم رهبری قرآن مجموعه نظام یک زندگی اجتماعی است؛ قرآن دستورالعمل یک حیات سعادتمندانه و زندگی توأم با عزت است. تلاش داریم این منویات رهبری در سطوح مختلف بین کارکنان، همسران و فرزندان شرکت گاز استان ساری و جاری باشد.

 

عمادی با بیان اینکه چهاردهمین دوره مسابقات قرآن کارکنان و همسران در  رشته های حفظ کل، حفظ 5جزء، حفظ 10جزء، حفظ 15جز، حفظ 20جزء ، حفظ25جزء، تحقیق، ترتیل، مفاهیم قرآنی، نهج البلاغه، صحیح خوانی و اذان برگزار می شود، ادامه داد: این رشته ها با حذف رشته اذان، در بخش خواهران و برادران مشترک است.

 

وی با بیان اینکه استاد راهنما در طول این دوره از مسابقات قرآن برای راهنمایی متسابقین حضور دارد، یادآورشد: برای نفرات منتخب مرحله مقدماتی نیز کلاس های آموزشی برگزار می شود تا جایگاه های نخست کشور از آن متسابقین استان مازندران شود.

 

عمادی با بیان اینکه در رشته های قرائت تحقیق، ترتیل، اذان، حفظ و صحیح خوانی برادران استاد علی سقایی، استاد علی کبیری، استاد محمد هادی قاسمی، استاد سجاد اشرفی، استاد محمد رضا رضایی، استا دعلی نقی عالیشاه داوری این دوره از مسابقات را عهده دار هستند، افزود: همچنین در رشته های قرائت تحقیق، ترتیل، حفظ و صحیح خوانی خواهران استاد زهرا پور طهماسب، استاد خدیجه علیزاده، استاد طیبه فرشتیان، استاد سیده رقیه هاشمی، استاد زکیه براری داوری خواهند داشت.

 

وی اضافه کرد: در رشته های مفاهیم و نهج البلاغه استاد سیده مادحه اصفهانی و استاد علیرضا عالیشاه عهده دار داوری در بخش خواهران و برادران هستند.

 

عمادی متذکر شد: در این دوره از مسابقات شرکت گاز استان برای متسابقین رشته های شفاهی کارنامه صادر می شود.

 

وی در ادامه برگزاری سه دوره آموزش قرآن ویژه کارکنان، همسران و فرزندان شرکت گاز استان رااز ابتکارات اعضای ستاد قرآنی این شرکت دانست و خاطرنشان شد: معتقدیم در بحث قرآن هرچه تلاش و هزینه شود سرمایه گذاری است.

 

عمادی اذعان کرد: تلاش داریم در کنار کار و خدمات رسانی، برگزاری فعالیت های فرهنگی و قرآنی را با هدف حفظ خانواده های کارکنان از آسیب های اجتماعی در دستور کار داشته باشیم.

 

دبیر شورای فرهنگی شرکت گاز استان مازندران ضمن اشاره به افتخارآفرینی های کارکنان، همسران و فرزندان شرکت گاز استان در مسابقات قرآن کریم در سطوح استانی و ملی، افزود: سال 98قبل از  آغاز دوره همه گیری کرونا در بندرعباس خواهران و برادران قرآنی این شرکت حایز رتبه های برتر شدند و گاز مازندران در جایگاه نخست کشور ایستاد.

 

وی یادآورشد: در مرحله ملی سیزدهمین دوره مسابقات قرآن شرکت گاز، زینب رضایی تپه جایگاه نخست رشته حفظ کل قرآن کریم، زینب مومنی تبار  رتبه اول رشته حفظ 5جزء و  عالیه نورپور رتبه سوم رشته تحقیق را از آن خود کردند.

کد خبر 1246256

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha