سرمای استخوان سوز در خراسان شمالی، توصیه هایی که باید جدی گرفته شود

بارش برف پس از وقفه طولانی در مناطق مختلف خراسان شمالی از سحرگاه دوشنبه آغاز و فعالیت این سامانه بارشی تا اوایل هفته آتی در استان فعال است که طی این چند روز باعث یخبندان شدید و سرمای بی سابقه استان شده است.

به گزارش خبرگزاری شبستان از خراسان شمالی، دمای هوا در برخی مناطق استان صبح امروز (پنج‌شنبه) به منهای ۲۴ درجه سانتیگراد رسید و تمامی مناطق استان دمای زیر صفر را تجربه کردند.

 

 

مدیر امور منابع آب شهرستان های شیروان و فاروج گفت: با توجه به تداوم روزهای یخبندان و وقوع سردترین روزها در سال جاری اقدامات حفاظتی باید صورت گیرد تا با خطرات احتمالی مواجه نشویم.

 

 

اسحاق خسروپناه در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان از خراسان شمالی اظهار کرد: توصیه می شود کشاورزان به تأمین سوخت و سرویس و راه اندازی وسایل حرارتی، کنترل دما، رطوبت و تهویه در گلخانه‌ها، مرغداری‌ها و دامداری‌ها توجه ویژه داشته باشند.

 

 

مدیر امور منابع آب شهرستان های شیروان و فاروج عنوان کرد: محافظت از تأسیسات و مراقبت از سیستم‌های آبیاری تحت فشار با توجه به پایین بودن دمای سطح زمین به ویژه در مناطق مرتفع و کوهستانی ضروری و بسیار مهم است.

 

 

خسروپناه خاطرنشان کرد: تداوم افزایش رطوبت در مزارع و باغات با هدف تعدیل دمای محیط از طریق انجام آبیاری خارج از نوبت، خودداری از انجام هرس درختان، استفاده از ضد یخ مناسب در سازه ها و ابنیه های بتنی که جهت ساخت دیوار ساحلی، بندها و استخرهای ذخیره ای استفاده می‌شود و مراقبت از کنتورهای آب جهت جلوگیری از ترکیدگی و خسارت های احتمالی از توصیه های لازم برای روزهای یخبندان و فصل سرد سال است.

 

 

حسین جوان، مدیر امور آب و فاضلاب شیروان گفت: به دلیل برودت هوا و یخبندان به منظور جلوگیری از یخ زدگی کنتور و تاسیسات آب، مشترکین پیش بینی لازم را داشته باشند، عایق بندی و پوشش لازم  بر روی کنتورهای آب ضروری است.

 

 

کد خبر 1246260

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha