چهل و پنجمین دوره مسابقات قرآن کریم کشور در اهواز آغاز به کار کرد

چهل و پنجمین دوره مسابقات سراسری قرآن کریم جمهوری اسلامی، دقایقی پیش به میزبانی استان خوزستان آغاز شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از استان خوزستان، چهل و پنجمین دوره مسابقات سراسری قرآن کریم جمهوری اسلامی، عصر امروز پنجشنبه (۲۲ دی) به میزبانی استان خوزستان با حضور قاریان، حافظان، مسئولان و فعالان قرآنی در تالار امام رضا (ع) شهرک نفت اهواز آغاز شد.

 

در این مراسم علی‌اکبر حسینی محراب استاندار خوزستان، حجت‌الاسلام سید محمدنبی موسوی فرد نماینده ولی فقیه در خوزستان و سردار حسن شاهوار پور فرمانده سپاه حضرت ولی‌عصر (عج) خوزستان به سخنرانی پرداختند، ابتهال خوانی سید کریم موسوی و اجرای گروه تواشیح باقرالعلوم از دیگر برنامه‌های مراسم افتتاحیه این دوره از مسابقات بود.

 

۱۷۸ نفر متسابق در این مسابقات حضور دارند که از این تعداد ۸۴ نفر خواهر و ۹۸ نفر برادر هستند و در رشته‌های قرائت، ترتیل، حفظ کل و حفظ ۲۰ جزء به رقابت می‌پردازند.

 

رقابت شرکت کنندگان از فردا جمعه (۲۳ دی) با مسابقات برادران آغاز می‌شود و تا سه‌شنبه (۲۷ دی) ادامه دارد. مسابقات خواهران نیز (۲۴ تا ۲۷ دی) برگزار می‌شود. 

 

چهارشنبه (۲۸ دی) نیز مراسم اختتامیه این دوره از مسابقات برگزار و برگزیدگان در رشته‌های حفظ کل، حفظ ۲۰ جزء، قرائت و ترتیل معرفی می‌شوند.

 

کد خبر 1246319

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha