حیات جامعه‌ متضمن عمل به امر به معروف و نهی از منکر است

حجت‌الاسلام موسوی‌فرد، جهاد تبیین را همان امر به معروف و نهی از منکر دانست و گفت: توصیه اولیای دین ما این است که اگر جامعه‌ای بخواهد حیات پیدا کند باید به این دو فریضه عمل کنیم.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از استان خوزستان، حجت‌الاسلام سید محمدنبی موسوی​‌فرد، عصر امروز پنجشنبه (۲۲ دی) در آیین افتتاحیه چهل‌وپنجمین دوره مسابقات کشوری قرآن کریم جمهوری اسلامی به میزبانی استان خوزستان در سالن امام رضا (ع) شهرک نفت اهواز برگزار شد، ضمن تبریک سالروز ولادت حضرت فاطمه (س)، اظهار کرد: در روایات از وجود مبارک حضرت فاطمه (س) با عنوان شب قدر یاد شده، از آن جهت که قرآن کریم از پیشگاه خداوند نازل شده و مورد احترام است و وجود حضرت فاطمه (س) نیز از پیشگاه خداوند تنزل پیدا می‌کند و لیلة القدر می‌شود.


نماینده ولی فقیه در خوزستان، با بیان اینکه امیرالمومنین علی (ع) در روایتی بهره‌مندی از قرآن کریم را به سه بخش تقسیم می‌کند، افزود: دسته اول دسته‌ای از معارف قرآن کریم هستند که عالم و جاهل آنها را می‌شناسند، این دسته از معارف قرآن کریم برای همه از جمله این افراد هم قابل استفاده و حجت است.

 

وی اضافه کرد:دسته دوم، دسته‌ای از معارف قرآن کریم است که جز افرادی که از ذهنی پاک و لطافت حس برخوردار هستند و قدرت تمیز حق و باطل دارند، آنها را در نمی‌یابند؛ علامت این گروه که خداوند نسبت به پذیرش اسلام به آنها شرح صدر داده، این است که بی‌قرار در دنیا هستند، به عالم جاودانگی توجه دارند و آماده رفتن به جهان دیگرند.

 

امام جمعه اهواز، اشاره به اینکه دسته سوم، آیاتی هستند که جز خداوند و راسخون در علم یعنی اهل بیت (ع) فهم به آنها دسترسی ندارند‌‌، ابراز کرد: در روایات برای قاری قرآن جایگاه بلندی در نظر گرفته شده اما در صورتی که حقایق قرآن کریم در وجود او محقق شده باشد؛ اگر به این مرحله برسد می‌تواند به آن جایگاه ارتقا یابد.

 

وی همچنین به اهمیت جهاد تبیین، آن را همان امر به معروف و نهی از منکر دانست و تصریح کرد: گروهی از مردم در مقابل عمل منکر، با عمل، زبان و قلب به نهی از منکر اقدام و  تمام درجات خیر و ارزشمندی را طی می‌کنند؛ برخی از مردم نیز در زبان، امر به معروف و نهی از منکر را ترک می‌کنند که به تعبیر روایت اینان، مردگانی در جسم متحرک هستند.

 

حجت‌الاسلام موسوی‌فرد،با بیان اینکه منکر تنها بی حجابی نیست، بلکه ممکن است کم‌کاری مسئول یا یک بازاری باشد، یاد آور شد: اگر نسبت به این منکر بی‌تفاوت باشیم، معلوم است که مرده‌ای در میان زندگان هستیم؛ توصیه اولیای دین ما این است که اگر جامعه‌ای بخواهد حیات پیدا کند باید به این دو فریضه عمل کنیم.

 

کد خبر 1246323

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha