کاهش شدید دما و بحران گاز در خراسان شمالی

به دلیل کاهش شدید دما، تامین گاز در استان خراسان شمالی به وضعیت بحران رسیده و در این شرایط مسئولان اعلام کرده اند که احتمال قطعی گاز در برخی نقاط وجود دارد و تقاضا کرده اند مردم تدابیر لازم را برای تامین سوخت جایگزین داشته باشند.

خبرگزاری شبستان خراسان شمالی؛ 

 

در شب های اخیر، استان خراسان شمالی دمای زیر 20 درجه سانتیگراد را تجربه کرد، سرمای هوا و افزایش میزان مصرف گاز سبب شده تا این استان از روز سه شنبه بیستم دی ماه، تعطیل شود و اکنون اعلام شده که این تعطیلی تا دو روز نخست هفته آتی تمدید شده و شرکت گاز هم اعلام کرده که آژیر قرمز برای تامین گاز به صدا درآمده است.

 

مدیرعامل شرکت گاز خراسان شمالی درباره مصرف گاز هشدار داده و از مردم خواسته است که موضوع صرفه جویی را جدی بگیرند.

 

سیدمحمود هاشمی در این باره گفت: سرمای هوا سبب شده تا میزان مصرف گاز افزایش یابد و اکنون با اُفت فشار در استان روبه رو هستیم.

 

وی افزود: در شبانه روز گذشته هفت میلیون ۲۰۰ هزار متر مکعب گاز در استان مصرف شد که ۶ میلیون و ۹۰۰ هزار متر مکعب آن مربوط به بخش خانگی است.

 

وی اظهارکرد: اولویت ما، تامین گاز بخش خانگی است و در فصل سرد که مصرف این بخش افزایش پیدا می کند مرکز دیسپچینگ به صورت کشوری نسبت به اولویت بندی و محدودیت مصرف گاز صنایع بزرگ در سطح کشور و با هماهنگی سازمان‌های متولی از جمله توانیر اقدام می کند.

 

مدیرعامل شرکت گاز خراسان شمالی، دمای آسایش منازل مسکونی و اداری را بین ۱۸ تا ۲۱ درجه سانتیگراد دانست و افزود: هر یک درجه کاهش دما دست کم بین ۶ تا هفت درصد مصرف گاز طبیعی را پایین می آورد که با صرفه جویی زمینه مصرف گاز طبیعی برای تمامی مشترکان فراهم می شود.

 

وی درباره وضعیت تامین گاز و احتمال قطعی در اسفراین گفت: با هماهنگی انجام شده با هلال‌احمر، وسایل گرمایشی تامین می شود و همچنین سوخت جایگزین در صورت قطعی گاز تامین شده است.

 

 

تامین نفت سفید 

 

مدیر روابط عمومی شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی منطقه خراسان شمالی هم از تدابیر لازم برای تامین سوخت جایگزین خبر داد و گفت: ۱۰ تانکر برای تامین نفت سفید در اسفراین مستقر شد.

 

علی‌اصغر برومند اظهارکرد: هر تانکر دوهزار لیتر نفت سفید را حمل می کند و چهار مرکز تامین و تهیه سوخت در اسفراین جانمایی شده و در صورت نیاز نفت سفید را توزیع خواهند کرد.

 

مدیر روابط‌ عمومی شرکت پخش فرآورده‌های نفتی منطقه خراسان شمالی ادامه داد: این شرکت در آمادگی کامل قرار دارد و تمامی تمهیدات لازم برای تامین سوخت مایع مصرف خانگی اندیشیده شده و در صورت نیاز به سایر شهرستان‌ها نیز ارسال می شود.

 

 

قطعی گاز در جایگاه‌های سی‌ان‌جی

 

برومند از قطعی گاز در جایگاه سوخت خبر داد و گفت: با توجه به سرمای هوا و افت فشار گاز، تمامی جایگاه های سی‌ان‌جی این استان تا اطلاع ثانوی از مدار خدمات دهی خارج شد.

 

مدیر روابط عمومی شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی منطقه خراسان شمالی صریح کرد: عرضه گاز در ۲۹ باب جایگاه سی ان جی استان قطع و این سوخت با اولویت در اختیار بخش خانگی قرار می گیرد.

 

 

کد خبر 1246334

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha