علم آموزی مورد توجه طلاب باشد|لزوم الگوگیری از سیره حضرت زهرا(س) در دفاع از حریم ولایت

حجت الاسلام محمدی لائینی با بیان اینکه گروه های علمی تربیتی مدارس علمیه باید در راستای تقویت و ارتقای سطح علمی و تربیتی طلاب حوزه‌های علمیه فعالیت نمایند، گفت: در حوزه های علمیه باید علم آموزی جدی گرفته شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از استان مازندران، حجت الاسلام والمسلمین محمدباقر محمدی لائینی امروز(۲۲دی) در نشست هم اندیشی مدیران گروه های علمی تربیتی مدارس علمیه استان های مازندران و گلستان که در مرکز خدمات حوزه علمیه استان برگزار شد، ضمن گرامیداشت ولادت حضرت زهرا(س) و روز زن و مادر، اظهار کرد: تلاش ها در جهت ارتقای علمی و تربیتی طلاب و روحانیت شایسته تحسین است.

 

نماینده ولی فقیه در مازندران با اشاره به سیره عملی و نظری حضرت زهرا(س) در مقوله ولایتمداری،‌گفت: با وجود هجمه های استکبار و ضد انقلاب به ولایت فقیه باید الگوگیری از سیره حضرت زهرا(س) در دفاع از حریم ولایت مورد توجه همگان باشد.

 

حجت الاسلام محمدی لائینی با بیان اینکه به فرموده رسول خدا(ص) «إِذَا ظَهَرَتِ اَلْبِدَعُ فِي أُمَّتِي فَلْيُظْهِرِ اَلْعَالِمُ عِلْمَهُ فَمَنْ لَمْ يَفْعَلْ فَعَلَيْهِ لَعْنَةُ اَللَّهِ . زماني كه در امتم بدعتها هويدا گشت بر عالم است كه علم خويش را آشكار كند، هر كه نكند لعنت خدا بر او باد»، افزود: راهپیمایی با محوریت دفاع از حریم ولایت مهم و شرکت در این راهپیمایی ضرورت دارد.

 

وی با بیان اینکه هدف از تاسیس حوزه تحصیل علم و یافتن تربیت دینی است، گفت: برای ایجاد انگیزه بین طلاب گروه های علمی تربیتی شکل گرفت تا طلاب احساس تعلق نمایند.

 


حجت الاسلام محمدی لائینی با بیان اینکه طلاب فعال در این گروه هاباید خودجوش و خودگران باشد، افزود: مدیریت مدرسه علمیه باید در بحث نظارت ورود کند.

 

وی با بیان اینکه باید بررسی شود آیا این گروه های علمی تربیتی در پیشبرد اهداف مدارس علمیه اثرگذار هستند، ادامه داد: تربیت و تعلیم طلاب رسالت مهم حوزه‌های علمیه است که تحقق این مهم باید از سوی گروه های علمی تربیتی مورد توجه باشد.

 

حجت الاسلام محمدی لائینی با بیان اینکه این گروه ها باید در راستای تقویت و ارتقای سطح علمی و تربیتی طلاب حوزه‌های علمیه فعالیت نمایند، گفت: در حوزه های علمیه باید علم آموزی جدی گرفته شود. آموزش ها باید از طریق پژوهش محور کردن ارتقا داده شوند.

 

 

کد خبر 1246363

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha