مراسم بزرگداشت مقام زن برگزار شد

شامگاه امشب (۲۳ دی ماه) به مناسبت میلاد حضرت زهرا (س) مراسم گرامیداشت مقام زن در مسجد امام سجاد (ع) شهر جیرفت برگزار شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از جنوب کرمان، شامگاه امشب (۲۳ دی ماه) به مناسبت میلاد حضرت زهرا (س) مراسم بزرگداشت مقام زن در مسجد امام سجاد (ع) شهر جیرفت برگزار شد.

 

حجت الاسلام «مجتبی الهی» در این مراسم، ضمن تبریک ولادت حضرت زهرا (س)، روز مادر و زن، گفت: اهل‌بیت (ع) به موضوع رعایت اخلاق در قبال همسر بسیار سفارش کرده‌اند و در این خصوص روش های مختلفی را در قالب احادیث به شیعیان ارائه داده‌اند که حقیقتا گنجینه‌های گرانبهایی هستند که منشا دینی دارند.


 
امام جماعت مسجد امام سجاد (ع) جیرفت بیان کرد: به عنوان مثال امام سجاد (ع) در رساله حقوقشان به برخی حقوق مردان در قبال زنان اشاره کردند و فرمودند؛ «حق زن آن است که بدانى خداوند او را مایه آرامش، آسایش، همدم و پرستار تو قرار داده است.

 

وی افزود: همچنین حضرت در روایت دیگری می فرماید؛  بر هر یک از شما واجب است خداوند را به خاطر وجود دیگرى ستایش کند و بداند که او نعمتى است که خداوند ارزانى داشته و واجب است که با نعمتِ خداوندى رفتار نیک داشته باشد و او را گرامى دارد و با او سازگارى کند.

 

حجت الاسلام الهی اظهار کرد: چه خوب است که ما هر چند وقت یکبار به بهانه ای با تهیه هدیه ای هر چند کوچک همچون شاخه گلی از زحمات همسر خود قدردانی کنیم چرا که این مهم موجب گرمی کانون خانواده می شود.

 

امام جماعت مسجد امام سجاد (ع) جیرفت در خاتمه عنوان کرد: میلاد حضرت زهرا (س) بهترین فرصت و بهانه برای قدردانی از همسر، مادر بزرگ ها، مادران و مادر همسر است.

 

گفتنی است؛ در این مراسم از خانم درینی خادم مسجد امام سجاد (ع) با اهدای هدیه ای تجلیل شد.

کد خبر 1246391

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha