برگزاری جشنواره ملی خوشنویسی مشق مادر در  خرم آباد

سپهوندگفت: اولین جشنواره ملی بداهه نویسی بانوان خوشنویس ایران با کتابت اسامی و القاب حضرت فاطمه زهرا (س)؛ آیات و اشعار با موضوع مقام مادر و زن در خرم آباد برگزار شد.

 به گزارش خبرگزاری شبستان از خرم آباد، سامان سپهوند امروز سخنانی، اظهار داشت: حوزه هنری‌انقلاب اسلامی لرستان همزمان با مراکز حوزه هنری استان‌ها به مناسبت میلاد حضرت فاطمه زهرا (س) نخستین جشنواره بداهه نویسی خوشنویسی ویژه بانوان را با عنوان «مشق مادر» برگزار می‌کند.

 

مدیرکل حوزه هنری لرستان: اولین جشنواره ملی بداهه نویسی بانوان خوشنویس ایران با کتابت اسامی و القاب حضرت فاطمه زهرا (س)؛ آیات و اشعار با موضوع مقام مادر و زن در رشته‌های نستعلیق و شکسته نستعلیق برگزار شده است.

وی ادامه داد: این جشنواره ملی امروز جمعه ۲۳ دی ماه ۱۴۰۱ از ساعت ۱۵ لغایت ۱۹ به میزبانی حوزه هنری لرستان در کانون ادب خرم آباد برگزار خواهد شد.

 

سپهوند ابراز کرد: حوزه هنری در نظر دارد با همکاری معاونت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی جشنواره ملی بداهه نویسی بانوان خوشنویس ایران را به میزبانی ۳۱ استان کشور به صورت همزمان در روز میلاد حضرت زهرا (س) برگزار و پس از جمع آوری و داوری آثار در دبیرخانه جشنواره، از آثار برگزیده تقدیر کند.

 

وی افزود: بر اساس برنامه ریزی های انجام شده در حوزه هنری لرستان؛ بانوان خوشنویس علاقمند به حضور در این جشنواره می‌توانند؛ از ساعت ۱۵ امروز جمعه ۲۳ دی ماه با مراجعه به کانون ادب خرم آباد به بداهه نویسی و مرثیه نویسی القاب حضرت فاطمه (س) و آیات و اشعار با موضوع مقام زن و مادر بپردازند.

 

مدیرکل حوزه هنری لرستان اظهار کرد: طبق قوانین تعیین شده از سوی دبیرخانه اولین جشنواره بداهه نویسی خوشنویسی ویژه بانوان «مشق مادر» فقط آثاری در بخش داوری جشنواره شرکت داده می‌شوند که در زمان برگزاری رویداد به صورت حضوری تولید شده و برچسب مشخصات هنرمند؛ پشت اثر الصاق شده باشد.

 

سپهوند افزود: همچنین آثار تولیدی پس از جمع آوری توسط حوزه هنری استان مهر و موم شده و بلافاصله برای داوری به دبیرخانه جشنواره ارسال خواهد شد و در این راستا آثار فاقد برچسب و آثاری که هنرمندان شخصاً اقدام به ارسال آنها کنند پذیرفته نخواهد شد.

 

مدیرکل حوزه هنری لرستان افزود: علاقمندان برای کسب اطلاعات بیشتر و دریافت فراخوان می‌توانند به سایت www.Artqazvin.ir  مراجعه کنند.

 

کد خبر 1246444

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha