انتظار مردم، سروسامان دادن دولت به اقتصاد است

حجت الاسلام کرامتی با تاکید بر اینکه انتظار مردم را سرو سامان دادن به وضعیت اقتصاد کشور بیان کرد و گفت: وظیفه دولت جلوگیری از گرانی های بی منطق و حبابی است که با سواستفاده ار دلالان و ضربات اقتصادی دشمن و آسیب دیدن مردم همراه شده است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از گلپایگان، حجت الاسلام محمد تقی کرامتی در خطبه های نماز جمعه این هفته گلپایگان به نوسانات بازار ارز و طلا و گرانی هایی که به دلار مربوط نیست، اشاره کرد و گفت: وظیفه اقتصادی دولت سنگین است و باید گرانی های بی منطق و حبابی را جلوگیری کند و گرانی های منطقی را توضیح دهد و کنترل کند‌.

امام جمعه گلپايگان با یاد آوری اینکه وعده دولت در انتخابات مدیریت اقتصادی با بهره گیری از ظرفیت داخلی، اقتصاد مقاومتی، اقدامات جهادی و کار مضاعف بود، بیان کرد: این دولت تلاش کرد و به اذعان بانک جهانی رشد ۳.۵ درصدی را تجربه کرد ولی مساله گرانی و مشکلات معیشتی مردم را آزار می دهد که سبب ساز سواستفاده دلالان در زمین بازی دشمن برای ضربه زدن بازار و اقتصاد با هدف ایجاد نارضایتی مردم می شود.

وی انتظار مردم را پیگیری مسائل اقتصادی و مدیریت خوب و کاهش خسارت ناشی از آن بیان کرد و افزود: بعضی از کارشناسان فقط اقتصاد را سیاه می بینند که افراط است و بعضی دیگر به دفاع کامل از دولت بدون دیدن ضعف ها می پردازندکه تفریط است و افراط و تفریط که گاه ناشی از حب سیاسی و جناحی است، در اسلام مذموم شمرده شده است.

حجت الاسلام کرامتی با انتقاد از دولت مبنی بر اینکه دربرخی جا به جایی ها کند انجام می دهد ، یاد آوری کرد: دولت، وعده ایجاد ساخت یک میلیون مسکن را دارد ولی نباید کشور منتظر وزیر بیمار شده می ماند، مصلحت مردم به تغییر وزیری که توان مدیریت نداشته است.

امام جمعه از ارتقای برخی مدیرانی ناکارآمد دولت های گذشته انتقاد کرد و ادامه داد: مجموعه ای که باید سیاست های درست دولت را عملی کند باید پای کار باشد و به آن سیاست ها اعتقاد داشته باشد و دولت نیازمند تصمیم های شجاعانه در عزل و نصب ها و در همه سطوح مدیریتی است.

وی با بیان اینکه بانک ها نشان دادند که تحت فرمان دولت ها نیستند و آمار واقعی ارائه نمی دهند و رفتار درستی با مردم صورت نمی گیرد، تبیین کرد: مجموعه این اقدامات، سبب فشل شدن دولت می شود، اداره ای که مسئولیت نظارت و مدیریت دارد، به درستی عمل نکند، مشکلات ایجاد می شود اما تحریم و اثر پذیری آن بر اقتصاد را نباید انکار کرد و دولت باید اقتصاد را سامان دهد.

حجت الاسلام کرامتی به توهین های مکرر نشریه فرانسوی شارلی ابدو به مذاهب به خصوص اسلام و ایران هراسی و اهانت به مرجعیت و رهبری نظام اشاره کرد و گفت: فرانسه، کشوری که حامی تروریسم است و حاضر به آزادی بیان در مواردی مثل هلوکاست نیست، از حرکت این نشریه دفاع کرده است اما مردم ایران این اهانت ها را بر نمی تابد و در وقت خود، انتقام این اهانت ها را می گیرد./

کد خبر 1246483

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha