حضرت زهرا الگوی سعادت و سلامت جامعه است

حجت الاسلام فقیهی، حضرت زهرا را الگوی کامل سعادت و سلامت جامعه معرفی کرد وو گفت: کاهش بسیاری از ناهنجاری های اجتماعی مثل طلاق، اختلافات خانوادگی و تجمل گرایی مستلزم الگوبرداری صحیح زندگی است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از اصفهان، حجت الاسلام محمد حسین فقیهی در سخنرانی پیش از خطبه های نماز جمعه اصفهان به مناسبت ولادت بانوی دو عالم و روز زن و مادر اظهارداشت: شخصیت وارسته حضرت زهرا(س) الگوی جامعه بشری در ابعاد مختلف زندگی مشترک و فردی، همسرداری، تربیت فرزند، رابطه با دیگران و مسائل سیاسی جامعه به حساب می آید.

 

استاد حوزه علمیه اصفهان افزود: حضرت زهرا را الگوی کامل سعادت و سلامت جامعه بوده و آنان که به دنبال پیشرفت هستند از این مدل زندگی پیروی کنند.

 

وی بهره گیری از زندگی معصومین در مدیریت جامعه و فعالیت های اجتماعی را نیز مهم خواند و اذعان داشت: کاهش بسیاری از ناهنجاری های اجتماعی مثل طلاق، اختلافات خانوادگی و تجمل گرایی مستلزم الگوبرداری صحیح زندگی است.

 

حجت الاسلام فقیهی با اشاره به اینکه غرب فساد را جلوه داده، گفت: تریوج بی فرهنگی در جامعه با عنوان مد و جذابیت تبعاتی دارد که امروز خانواده ها را گرفتار کرده است.

وی تبیین جلوه های مهم زندگی برای نسل جدید را مهم دانست و خاطرنشان ساخت: نسل جدید باید از واقعیت ها با خبر شود و پاسخگوی سوالات آنان باشیم.

 

استاد حوزه علمیه اصفهان در بخشی از سخنان خود در تبیین جایگاه حضرت زهرا(س) گفت: ایشان نزد پدرشان جایگاه بالایی داشتند و علاقه مندان به پیامبر، محبت خود را در دوستی اهل البیت(ع) نشان خواهند داد.

وی شخصیت مبارز ولایت حضرت زهرا را مورد اشاره قرار داد و یادآورشد: ایشان از امامت و ولایت دفاع کردند و این نمونه بارز حضور سیاسی بانوان اسلام در جامعه محسوب می شود.

کد خبر 1246494

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha