تلاش دشمنان در اغتشاشات اخیر از بین بردن نقاط قوت جمهوری اسلامی ایران بود

حجت الاسلام سیادت با اشاره به اینکه تلاش دشمنان در اغتشاشات اخیر از بین بردن نقاط قوت جمهوری اسلامی ایران بود نه نقاط ضعف ما، گفت: در راس نقشه های دشمن، تبلیغ و علاج آن تبیین حقیقت است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از یاسوج، حجت الاسلام والمسلمین «سیدرحمت الله سیادت» ظهر امروز (۲۳دی ماه) در خطبه های نماز جمعه شهر پاتاوه با توصیه خود و نمازگزاران به رعایت تقوای الهی، تبریک سالروز میلاد باسعادت حضرت فاطمه زهرا سلام الله علیها به جایگاه مادر و نقش زن در اسلام به شرح و تفسیر خطبه (۱۱۳) حضرت علی علیه السلام پرداخت و گفت: «همانا تقوا، دوستان خدا را در کنف حمایت خود قرار داده و آنها را از تجاوز به حریم محرمات الهی نگه داشته و خدا را همراه دلهای آنها قرار می دهد تا آنجا که شبها را بیدار نگه داشته و روزها را روزه می گیرند».

 

امام جمعه پاتاوه در زمینه جایگاه مادر و زن در سوره احقاف (آیه ۱۵)، بیان داشت: خداوند متعال فرمودند: «و مابه انسان،(مسلمان و غیرمسلمان )سفارش کردیم که به پدر و مادرش، به ویژه مادرش که او را با رنج حمل کرد و با رنج بر زمین نهاد، نیکی کند»، همچنین در کتاب میزان الحکمة رسول اکرم(ص) آمده« بهشت زیر قدم های مادران است، هر که خوش دارد عمرش دراز و روزی اش بسیار شود، به پدر و مادرش نیکی کند.

 

حجت‌الاسلام سیادت در خطبه سیاسی نماز با تبریک روز مادر، روز زن و میلاد حضرت امام خمینی (ره)، ادامه داد: حضرت فاطمه سلام الله علیها، سه مفهوم و مصداقی لیله القدر است، نخست او هدیه ای عرشی که در نخستین مرحله از پیدایش زمینی اش از میوه بهشتی و وجود گهربار پیامبر اسلام برای فراهم نمودن زمینه و ظرفیت لازم برای دریافت چنین نزولی به ۴۰ روز عبادت ویژه مآمور می شود. دوم فاطمه سلام الله علیها معیار رضایت و خشم خداوند بوده وجود او حجت الله است و سوم حضرت فاطمه سلام الله علیها وجود ملکوتی است که در عالم به صورت انسان ظاهر شده، کامل ترین الگو برای همه انسان ها است.

 

امام جمعه پاتاوه در بخش دیگری از خطبه سیاسی نماز با انتقاد از قول مسئولین و عدم عملکرد آنان، به مشکل کمبود آب شرب بهداشتی در روستاهای سادات محمودی، ده شیخ و روستای گریوه اشاره کرد و گفت: این مشکلات را بارها بنده حضوری و تلفنی از طریق مدیران مربوطه پیگیری نموده‌ام و مردم به شدت معترض هستند.

 

وی خاطرنشان کرد: مدیران مربوطه و استاندار قول همکاری دادند، ولی متاسفانه در عمل کوتاهی می کنند، مثل موضوع بیمارستان ۳۲ تختخوابی و پمپ بنزین این بخش که سالهاست مسکوت مانده است.

 

حجت الاسلام سیادت یادآور شد: به لطف الهی امسال از نعمت برف و باران فراوان برخوردار بوده، کوتاهی و عدم مدیریت بعضی از مدیران قابل دفاع و توجیح نیست، وجود رودخانه بشار و ده ها چشمه، در کنار گذر ما سوء مدیران مربوطه را در پی دارد، به ویژه آب ده شیخ که بدبو، بدمزه و پر از کرم و املاح است.

 

خطیب جمعه پاتاوه در بخش دیگری از خطبه ها با بیان اینکه جهاد تبیین علاج وسوسه تحریف است، به سخنان رهبر معظم انقلاب در دیدار تعدادی از مردم و علمای قم در ۱۹ دی، سالگرد قیام خونین مردم قم اشاره و عنوان کرد: نباید غفلت کنیم از وظیفه ای که عقل و شرع به عهده ما گذاشته و باید بدون تاخیر وارد میدان شویم.

 

وی با اشاره به اینکه سندی که راهبرد آمریکا در براندازی جمهوری اسلامی افشا کرد تبلیغات دروغ علیه ما است، افزود: در تحلیل اغتشاشات اخیر، تبلیغات، اولویت دشمنان بود.

 

حجت الاسلام سیادت ضمن تاکید بر اینکه جهاد تبیین را باید جدی گرفت، گفت: همه در حوزه، دانشگاه، صدا و سیما، به خصوص در مطبوعات، باید جهاد تبیین را مدنظر داشته باشند.

 

امام جمعه پاتاوه با اشاره به اینکه تلاش دشمنان در اغتشاشات اخیر از بین بردن نقاط قوت جمهوری اسلامی ایران بود نه نقاط ضعف ما، اظهار کرد: در راس نقشه های دشمن، تبلیغ و علاج آن تبیین حقیقت است.

 

وی در فراز پایانی خطبه های نماز جمعه به تحیر آمریکا و غرب در مقابل توان پهپادی ایران مقتدر اشاره و تصریح کرد: فرماندهان نظامی، مدیران ارشد آمریکا و غربی ها به قدرت بی نظیر توان پهپادی و موشکی ما اعتراف کردند، زیرا این توانمندی توازن امنیتی و نظامی در غرب آسیا را به نفع ایران و جبهه مقاومت بر هم زده و آنها تلاش دارند که این تعادل را با ایجاد راهکاری جهت مدیریت این توانمندی برهم بزنند.

 

حجت الاسلام سیادت به نقل از سخنان رهبر معظم انقلاب با بیان اینکه «باید بدانیم که می توانیم»، افزود: به دلایل متعدد از جمله توان پهپادی ایران برتر از توان موشکی غرب در زمان تحریم همه جانبه آمریکا و غرب علیه ما بوده و پهپادهای ایرانی چالش برتری سیستم بسیار قوی پاتریوت آمریکا محسوب می شوند.

 

امام جمعه پاتاوه با اشاره به هراس رژیم صهیونیستی از پهپادهای ایرانی، گفت: جمهوری اسلامی قادر به استفاده از فناوری فضایی برای توسعه موشک های متعارف خود است .

کد خبر 1246524

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha