اکیپ بازرسی اصناف، فعالیت خود را آغاز کرد

فرماندار شیروان گفت: با توجه به بحران گاز و از سویی موج سرمای شدید و برودت هوا، جهت صرفه جویی بهینه، اکیپ بازرسی و پایش مصرف گاز اصناف این شهرستان فعالیت خود را آغاز کرد.

دولت اسماعیل زاده در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان از خراسان شمالی اظهار کرد: برای جلوگیری از بحران و هرگونه قطعی گاز و مصرف درست، از کسبه و بازاریان انتظار می رود نسبت به صرفه جویی گاز مخصوصا از امشب تا آخر هفته اقدام کنند.

 

 

فرماندار شیروان عنوان کرد: دیشب دمای شهر شیروان به منفی 18.5 درجه سانتیگراد رسید که رکورد سردترین شب سال در این شهر شکسته شد.

 

 

اسماعیل زاده با بیان اینکه دمای هوای کشور به شدت در حال کاهش است خاطرنشان کرد: مردم باید تحت یک پویش و همکاری همگانی، با جمع شدن خانواده در یک اتاق و خاموش کردن بخاری های اضافی به «مصرف بهینه گاز» کمک کنند.

 

 

وی اضافه کرد: با این کارِ خوب و مصرف بهینه، مانع قطع گاز بسیاری از خانواده‌ها در روستا، شهر، استان و کشور خواهیم شد و باید با «اصلاح الگوی مصرف» به گرم شدن همه خانه های ایران کمک کنیم.

 

 

وی بیان کرد: روز گذشته دمای روستاهای کوسه در بخش سرحد و رباط بخش قوشخانه این شهرستان که در منطقه صفر مرزی ترکمنستان قرار دارد، منفی ۲۳ درجه است و ساکنان این مناطق از مردم خواستند در مصرف گاز صرفه جویی کنند.

 

 

 فرماندار شیروان تصریح کرد: تاکنون جهت جلوگیری از بحران و مدیریت مصرف بهینه، کاهش، صرفه جویی جلسات متعددی با دستگاه های عضو ستاد بحران شهرستان برگزار شده و تدابیر لازم انجام شده تا با مشکل خاصی مواجه نشویم.

 

 

اسماعیل زاده افزود: با وجود تدابیر انجام شده از مردم تقاضامندیم در مصرف گاز رعایت کنند و همکاری های لازم را داشته باشند.

 

 

اداره کل هواشناسی استان خراسان شمالی کاهش ۲۴ درجه ای دمای هوا را در سردترین ساعات پیش بینی کرده است که در شبانه روز گذشته برخی از مناطق استان دما به زیر ۲۴ درجه سانتیگراد نیز رسید.

 

 

 

کد خبر 1246548

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha