مردم صرفه‌جویی نکنند، قطع گاز محتمل است

مدیرعامل شرکت گاز خراسان شمالی گفت: برودت هوا و کاهش چشمگیر دما در خراسان شمالی باعث شده تا حدود ۱۰۰ درصد گاز طبیعی استان توسط بخش خانگی به مصرف برسد که اگر مردم صرفه‌جویی نکنند، قطع گاز محتمل است.

 خبرگزاری شبستان_ خراسان شمالی؛

برودت هوا و کاهش چشمگیر دما در استان خراسان شمالی باعث شده تا حدود ۱۰۰ درصد گاز طبیعی استان توسط بخش خانگی به مصرف برسد و در حال حاضر در تمامی شهرستان های این استان اُفت فشار گاز وجود دارد که احتمال قطعی گاز نیز در این خطه وجود دارد، قطعی گاز دردسرهای زیادی به دنبال دارد که نیاز است شهروندان صرفه جویی لازم را در این ایام داشته باشند تا با چالش های آن روبه رو نشوند.

 

 

مدیرعامل شرکت گاز خراسان شمالی گفت: قطعی گاز را در این استان تاکنون نداشته ایم اما در تمامی شهرستان ها اُفت فشار گاز را داریم.

 

 

سیدمحمود هاشمی افزود: اگر این روند ادامه داشته باشد و شهروندان صرفه جویی را مد نظر نداشته باشند، احتمال قطعی گاز در شهرستان اسفراین و همچنین در سایر شهرستان های این خطه وجود دارد.

 

 

وی اظهار داشت: اگر گاز بخش خانگی قطع شود در وصل مجدد باید نیروهای فنی اقدام به این کار کنند که این اقدام نیز بسیار زمان بر است چرا که باید تمامی واحدهای مسکونی تک به تک انجام شود.

 

 

وی گفت: در این اقدام کارشناسان فنی به خانه های مسکونی مراجعه خواهند کرد و باید رگلاتورها را بررسی و مجدد راه اندازی کنند که نیاز است از شهروندان بخواهند که تمامی شیرآلات متصل به گاز را قطع و در جریان این امور باشند.

 

 

هاشمی افزود: این سرویس دهی برای تمامی مشترکان بسیار زمان بر است و شاید تا دو هفته طول بکشد.

 

 

وی اظهارکرد: اینک برخی از رگلاتورهای گاز خانگی یخ زده  که نیاز است شهروندان با شرکت گاز شهرستان ها تماس داشته باشند تا کارشناسان فنی نسبت به رفع یخ زدگی اقدام کنند.

 

 

وی گفت: هیچ قطعی گاز در سطح استان نداریم اما بعضا یخ زدگی رگلاتورها را داشته ایم که از مشترکان می خواهیم در این خصوص تماس داشته باشند.

 

 

وی افزود: اگر اُفت فشار گاز خیلی زیاد باشد و شهروندان روند مصرف را ادامه دهند فشار پایین تر خواهد آمد و احتمال قطع گاز وجود دارد.

 

 

مدیر عامل شرکت گاز خراسان شمالی گفت: بیشتر شهرهای این استان در اقلیم ۲ قرار دارند و تعدادی از شهرها نیز اقلیم یک هستند.

 

 

هاشمی افزود: مشخص کردن نوع اقلیم توسط اداره کل هواشناسی انجام می شود که بیشتر شهرهای این استان در اقلیم سرد سیر شامل 1 و 2 هستند که این در هزینه ها تاثیرگذار است.

 

 

وی گفت: در شبانه روز گذشته مشترکان این استان هفت میلیون و 655 هزار متر مکعب گاز مصرف کردند که این میزان توسط بخش خانگی بوده که اینک نیاز است مردم صرفه جویی لازم را داشته باشند و دمای آسایش که بین 18 و 21 درجه سانتی گراد است را رعایت کنند.

 

 

وی از مردم خواست تا درب اتاق های اضافه را ببندند و افزود: با رعایت چند نکته کوچک می توان تا حدودی مصرف گاز در بخش خانگی را مدیریت کرد.

 

 

 

 

کد خبر 1246577

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha