فرصت های مدیریتی و تصمیم گیری بیشتری در اختیار بانوان قرار گیرد

ثقتی با بیان اینکه بانوان حضوری فعال در اجتماع دارند افزود: فضای کشور باید به سمتی برود که اعتماد کامل به بانوان شود و فرصت های مدیریتی و تصمیم گیری بیشتر در اختیار زنان قرار گیرد.

به گزارش خبرگزاری شبستان از رشت، رضا ثقتی امروز( شنبه، ۲۴ دی) در دیدار با جمعی از زنان فعال عرصه های دینی، قرآنی، حوزه های علمیه و کانون های فرهنگی هنری مساجد گیلان در سالن شاهد و ایثار رشت با بیان اینکه جامعه بانوان گیلان باید مشکلات و فضای حاکم بر جامعه زنان استان را بازگو کنند گفت: مطالبات حوزه بانوان باید توسط این قشر پیگیری شود.

 

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان با بیان اینکه بانوان حضوری فعال در اجتماع دارند افزود: فضای کشور باید به سمتی برود که اعتماد کامل به بانوان شود و فرصت های مدیریتی و تصمیم گیری بیشتر در اختیار زنان قرار گیرد.


وی با اشاره به فعالیت‌های بانوان در اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اظهار کرد: حدود ۴۰ درصد از انتصابات ابن اداره کل مربوط با بانوان است.


ثقتی تاکید کرد: با توجه به توانمندی بانوان در حوزه های مختلف باید فرصت های مدیریتی بیشتری به بانوان برسد تا به موفقیت های بیشتری دست یابیم.


وی در ادامه برگزاری کنگره بین المللی میرزا کوچک را مورد اشاره قرار داد و تصریح کرد: متاسفانه به نقش بانوان در نهضت جنگل کمتر پرداخته شده است اما یکی از اتفاقات این کنگره برجسته کردن نقش بانوان در نهضت جنگل بود که با تاریخ نگاری و پژوهش این دستاورد معرفی و تئاتری به روی صحنه رفت که نقش زنان در نهضت جنگل را به نمایش گذاشت.


ثقتی با بیان اینکه باید بیشتر به نقش زنان پرداخت اذعان کرد: اگر بانوان ایده و طرحی در حوزه های مختلف به ویژه آسیب های اجتماعی وجود دارند، ارائه تا مورد حمایت قرار گیرد.

 

وی بر حمایت از فعالیت های بانوان تاکید کرد و ادامه داد: زن همواره نگاهی مسئولانه دارد و ما به این نگاه در جامعه کنونی نیاز داریم.


ثقتی با اشاره به فرمایشات مقام معظم رهبری راه برون رفت از مشکلات را حفظ  وتقویت روحیه جهادی دانست و افزود: روحیه جهادی در بانوان وجود دارد.

 

وی در پایان اغتشاشات اخیر را مورد اشاره قرار داد و گفت: نگاه دشمن بر روی بانوان است تا از طریق آنان ضربه زنند اما بانوان محجبه  ما جهادی در صحنه حضور دارند.

کد خبر 1246579

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha