قطعی گاز در شهر و روستاهای سربیشه نداشتیم

لکزایی با اشاره به سرما و برودت هوا گفت: با تمهیدات اندیشیده شده و صرفه جویی مردم سربیشه، تاکنون گاز خانگی در این شهرستان قطع نشده است.

محمدرضا لکزایی در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان از خراسان جنوبی اظهار کرد: با همکاری مردم و مدیریت صورت گرفته تاکنون قطعی گاز خانگی در شهرستان سربیشه نداشتیم.

 

فرماندار سربیشه با اشاره به تعطیلی ادارات گفت: با وجود تعطیلی ادارات متأسفانه شیر گاز در برخی از ادارات باز بود که پس از بازدید میدانی گاز همه ادارات شهرستان قطع شد.

 

وی با بیان اینکه با هدف مدیریت مصرف سوخت واحدهای تولیدی، گلخانه‌ها، مرغداری‌ها و... به سوخت دوم و جایگزین مجهز شده اند، افزود: برخی از واحدهای مرغداری‌ به اندازه 500 برابر واحد خانگی گاز مصرف می کنند که با استفاده این واحدها از سوخت جایگزین، مصرف انرژی مدیریت می شود.

 

لکزایی یادآور شد: در شهرستان سربیشه 32 واحد مرغداری و 6 واحد گلخانه پای کار آمده و در حال حاضر از گازوئیل به عنوان سوخت جایگزین استفاده می کنند.

 

به گفته وی به واحدهای تولیدی شهرستان از دو روز گذشته اعلام شد که با توجه به سرمای هوا و مشکلات احتمالی باید سوخت مصرفی واحد خود را تغییر دهند که خوشبختانه همه این واحدها پای کار آمده و سوخت مصرفی واحد خود را به سوخت دوم تغییر دادند.

 

فرماندار سربیشه از اقدامات پیش رو به تأمین نفت سفید و سیلندر گاز برای همه بخش ها اشاره کرد و گفت: مردم نگران نباشند در صورت قطع احتمالی گاز سوخت جایگزین برای همه مردم و بخش ها آماده و در اختیار متولیان قرارگرفته است.

 

لکزایی ضمن تقدیر از همراهی و همکاری مردم در مصرف بهینه انرژی افزود: با مدیریت مصرف در شب‌های گذشته، هر شب نسبت به شب قبل تر مصرف گاز کاهش داشت و امید است با ادامه روند مصرف بهینه گاز، شاهد پایداری شبکه و عدم قطع احتمالی گاز خانگی باشیم.

 

 

 

 

 

 

 

کد خبر 1246778

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha