مادران با تربیت فرزند شایسته برای آینده کشور کادرسازی کنند

نماینده ولی‌فقیه در سیستان و بلوچستان گفت: تاثیر کار مادر در گذشت زمان مشخص خواهد شد و باید با مدیریت محیط خانه انسان‌هایی را تربیت کند که برای آینده کشور مفید باشند.

به گزارش خبرگزاری شبستان از زاهدان، «آیت‌الله مصطفی محامی» نماینده ولی‌فقیه در سیستان و بلوچستان امروز(۲۵ آبان) در همایش بانوی آفتاب که به مناسبت ولادت حضرت زهرا(س) و گرامیداشت روز مادر برگزار شد، گفت: حضرت زهرا(س) یک انسان کامل و به صورت جامع به دست پیغمبر اکرم(ص) تربیت شد و در ارزش‌های انسانی به کمال رسید.


امام جمعه زاهدان افزود: همان‌گونه که رشد جسمی انسان به صورت جامع و متوازن است تربیت روح، جان و شخصیت انسان هم باید جامع و متوازن باشد و نباید انسانی تک بعدی باشیم.

 

آیت‌الله محامی بیان داشت: پیامبر اکرم(ص) در خصوص خود بیان فرموده است: "خداوند متعال مرا تربیت کرده و این کار را به خوبی انجام داده است" و حضرت زهرا(س) نیز به دست همین پیامبر به صورت جامع رشد داشته و در ارزش‌های انسانی به قله کمال رسیده و انسان کامل و الگویی برای همه انسان‌ها شده است.

 

وی به بیان ابعاد شخصیتی حضرت زهرا(س) پرداخت و عنوان کرد: حضرت زهرا(س) دارای رابطه قوی با پدر و از او پشتیبانی کرد و در مقام فرزندی به گونه‌ای عمل کرد که مادر پدر نام گرفت و باید دید در جامعه امروزی چه مقدار رفتار فرزندان با پدر و مادر خود به چنین الگوهایی شباهت دارد.

 

نماینده ولی‌فقیه در سیستان و بلوچستان اظهار داشت: حضرت زهرا(س) در مقام همسری نیز الگو و با مهر و محبت هم‌پای همسر بود و کانون خانواده را برای همسرش که اولین رزمنده جهان اسلام بود گرم و آرام حفظ می‌کرد و همچون کوه در کنار امام علی (ع) ایستاد و خطاب به همسرش عنوان کرد جانم فدای تو و پیش مرگ تو می‌شوم در شر و خیر، خوشی و ناخوشی با تو خواهم بود و با وجود چنین الگویی  متاسفانه امروز با آسیب‌هایی مواجه هستیم و برخی همسران با طلاق‌های عاطفی مواجه شده‌اند.

 

امام جمعه زاهدان تصریح کرد: حضرت زهرا(س) در عرصه‌های مختلف جامعه حضور و ایفای نقش می‌کرد و این شخصیت جامع برای ما الگوست و ما باید از شخصیت جامع و از ابعاد مختلف شخصیت ایشان درس گرفته و برای رسیدن به تربیت جامع، متوازن و رسیدن به قله‌های کمال تلاش کنیم.

 

آیت‌الله محامی بیان داشت: مادران باید برای تربیت فرزندان و اعضای خانواده تلاش کنند زیرا جایگاه مادر بسیار رفیع است و در منظومه معارف اسلامی تاکیدات زیادی به مقام مادر و پدر شده است و دلیل آن اهمیت کار یعنی تربیت کادر برای جامعه اسلامی است.

 

وی اضافه کرد: مادر در خانه کادرسازی و نیروسازی می‌کند و در این جهت رنج و سختی‌های را تحمل می‌کند و نتیجه کار او با هیچ چیز قابل مقایسه نیست.

 

امام جمعه زاهدان اذعان داشت: مادران باید استوار، محکم، مقاوم و پایدار در این سنگر مانده و تلاش کنند و هر مادر خانه را پایگاه بسیج و خود را فرمانده پایگاه بداند و همان‌گونه که بسیج بسته‌ای از کارهای فرهنگی را انجام می دهد مادر نیز باید در خانه این کار را انجام دهد البته کار مادر محدود به خانه نیست و این حداقل کاری است که باید انجام دهد.

 

وی ادامه داد: تاثیر کار مادر در گذشت زمان مشخص خواهد شد و باید با مدیریت محیط خانه انسان‌هایی را تربیت کند که برای آینده کشور مفید باشند.

کد خبر 1246819

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha