راهبری فرهنگ جامعه بر عهده آموزش و پرورش است / سواد رسانه‌ای از مهمترین نیازهای امروز دانش آموزان است

استاندار سیستان و بلوچستان با تاکید بر پرورش توانایی و خلاقیت دانش آموزان در مدارس گفت: بخش اعظمی از دانش آموزان با موضوع سواد رسانه ای بیگانه هستند و این موضوع موجب آسیب پذیری آنان در فضای مجازی می شود.

به گزارش خبرگزاری شبستان از زاهدان، محمد کرمی در جلسه شورای معاونین اداره کل آموزش و پرورش استان اظهار داشت: تربیت جوانان مومن، متعهد و انقلابی در تراز نظام جمهوری اسلامی ایران از مهمترین رسالت های آموزش و پرورش است.

 

استاندار سیستان و بلوچستان با بیان اینکه جنگ امروز، جنگ شناختی است، افزود: ساختن ذهن‌ها کار بسیار مهم و مسئولیتی سنگین است چرا اگر اذهان دچار آسیب شوند دیگر قابل جبران نخواهد بود. وی با اشاره به اهمیت موضوع جهاد تبیین و وظیفه همگانی در تحقق آن گفت: معلمان یکی از تاثیرگذارترین اقشار جامعه در انجام این تکلیف هستند که هم در گفتار و هم در عمل باید جهاد تبیین را در کلاس های درس محقق کنند.

 

کرمی با تاکید بر همخوانی گفتار و رفتار معلمان تصریح کرد: رفتار معلم در شکل گیری شخصیت و تفکر دانش آموزان بسیار اثرگذار است. وی با بیان اینکه خوشبختانه در مجموعه آموزش و پرورش استان همدلی وجود دارد، گفت: وقتی اراده قوی وجود داشته باشد با حداقل امکانات بهترین نتیجه را خواهیم گرفت .

 

کرمی ارتباط مستمر معلمان با دانش آموزان را عاملی مهم در افزایش کیفیت علمی و آموزشی عنوان کرد و گفت: نگاه تربیتی در کار آموزش بسیار مهم است و باید در تمامی معلمان این نگاه ایجاد شود.

 

استاندار سیستان و بلوچستان با تاکید بر نظارت مستمر و صحیح بر فرایند تعلیم و تربیت تصریح کرد: دانش آموزان سیستان و بلوچستان زمینه های رشد فراوانی دارند چون با سختی‌ها و کمبودهای بیشتری روبرو بوده اند.

 

کرمی همچنین بر استفاده از ظرفیت های دانشگاه، حوزه های علمیه و دیگر مجموعه های علمی و فرهنگی و مردم در فرایند آموزش و پرورش تاکید کرد.

 

کرمی افزود: یکسان سازی نگاه تربیتی حاکم در مدرسه و خانه موضوع مهمی است که باید با برنامه ریزی دقیق مدارس و همراهی خانواده ها محقق شود تا دوگانگی فکری و عقیدتی در دانش آموزان ایجاد نشود .

 

استاندار سیستان و بلوچستان با بیان اینکه ذهن دانش آموزان خلاق است، تصریح کرد: برنامه‌های آموزشی و تربیتی مدارس باید توانایی و خلاقیت دانش آموزان را از قوه به فعل تبدیل کند. کرمی ادامه داد: در آموزش و پرورش باید دنبال نوآوری بود چرا که در کار علمی توقف وجود ندارد و در این راستا توانمند سازی معلمان موضوع بسیار مهمی است.

کد خبر 1246826

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha