رویدادهای مختلفی برای رونق خوشنویسی استان تعریف می کنیم/ خوشنویسی اصالت خود را حفظ کرده است

شهباز گهروئی گفت: از طریق برگزاری رویدادهای خوشنویسی تلاش می‌کنیم با ارتقای سطح خوشنویسی استان به رونق آن کمک کرده و از هنرمندان آن حمایت کنیم‌ و رویدادهای متنوعی در این زمینه تعریف شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از استان خوزستان، محمد شهباز گهرویی، در حاشیه بازدید از نخستین‌ جشنواره ملی یک روزه خوشنویسی «مشق مادری» که به مناسبت ولادت حضرت فاطمه (س) و روز مادر در کتابخانه مرکزی اهواز برگزار شد، در جمع خبرنگاران اظهار کرد: این نخستین رویداد هنری در حوزه خوشنویسی است که بانوان خوشنویس در سراسر کشور در مراکز استان ها دور هم جمع شدند و توسط حوزه هنری کشور و با دبیری حوزه هنری قزوین برگزار شد.

 

رئیس حوزه هنری انقلاب اسلامی خوزستان، با بیان اینکه قزوین پایتخت و مهد هنر خوشنویسی ایران است، افزود: برش استانی این رویداد هنری در خوزستان توسط حوزه هنری استان و با همکاری انجمن خوشنویسان استان و استاد رضا زدوار و با حضور ۳۰ بانوی هنرمند خوشنویس از اهواز و آبادان  و خرمشهر برگزار شد.

 

وی اضافه کرد: در جشنواره خوشنویسی مشق مادری تلاش کردیم تا بانوان حضور داشته باشند و بهتر دیده شوند و همه زمینه و تمهیدات لازم برای برگزاری این رویداد و حضور بانوان فراهم شد.

 

شهباز گهرویی، با اشاره به اینکه هنر خوشنویسی هنری متعالی و فاخر است، تصریح کرد: این هنر ظرفیت های زیادی برای برگزاری رویدادهای هنری دارد و ما در حوزه هنری در تلاش هستیم این ظرفیت ها را به کار بگیریم و رویدادهای مختلف را برای این اقبال بیشتر جامعه به این هنر ارزشمند تعریف کنیم.

 

وی ابراز کرد: این رویداد یک جایزه استانی دارد و سه اثر از میان آثار به عنوان اثر برتر استانی برگزیده و به دبیرخانه رویداد در قزوین ارسال و به همراه آثار دیگر داوری می شود.

 

رئیس حوزه هنری انقلاب اسلامی خوزستان، اذعان کرد: در زمینه خوشنویسی جشنواره مشق مادری نخستین رویداد نبوده و پیش از این هم ۲ کارگاه خوشنویسی و کتابت مشق عشق به مناسبت سالگرد فوت مرحوم قیصر امین پور توسط حوزه هنری خوزستان برگزار شده است.

 

وی خاطر نشان کرد: این برنامه ها در حوزه خوشنویسی و خطاطی همچنان ادامه خواهد داشت و ما در خدمت هنرمندان خوشنویس به مناسبت های مختلف خواهیم بود.

 

شهباز گهرویی، بیان کرد: خوشنویسی یک هنر فاخر و کاملا ایرانی است که با ورود اسلام به ایران خیلی سریع با آن انس گرفت و امیدواریم با برگزاری این رویدادهای هنری به ارتقای سطح هنر خوشنویسی کمک کنیم چون هنری تاثیرگذار و برجسته و با سابقه چند صد ساله است.

 

رئیس حوزه هنری انقلاب اسلامی خوزستان، یاد آور شد: با وجود ظهور هنرهای مدرن و دیجیتال، خوشنویسی همچنان هنری چشم نواز و تاثیرگذار است.

 

کد خبر 1246848

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha