پروژه شورای حکمای مسلمان برای گفتگوهای جهانی دانشجویان در مورد برادری انسانی

حکمای مسلمان با همکاری دانشگاه «جورج تاون» و کمیته عالی برادری انسانی، برنامه مشترکی را برای آشنایی دانشجویان دانشگاه با ارزش‌های برادری انسانی و ایجاد یک شبکه و پلتفرم جهانی برای دانشجویان در سراسر جهان راه‌اندازی کرد.

به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از «wam»،شورای حکمای مسلمان با همکاری دانشگاه «جورج تاون» و کمیته عالی برادری انسانی، برنامه مشترکی را برای آشنایی دانشجویان دانشگاه با ارزش‌های برادری انسانی و ایجاد یک شبکه و پلتفرم جهانی برای دانشجویان در سراسر جهان راه‌اندازی کرد.

 

این پروژه بر اساس ایده های خلاقانه برای پیشبرد همبستگی بین فرهنگی و میان مذهبی راه اندازی شده است.

 

با در نظر گرفتن سند برادری انسانی که توسط رئیس شورای حکمای مسلمان، شیخ الازهر ، «احمد الطیب» و پاپ فرانسیس،رهبر کاتولیک های جهان در سال 2019 امضا شده است،این طرح به عنوان نقطه عزیمت گفتگوهای جهانی دانشجویان در نظر گرفته شده است.

 

به این ترتیب فرصتی برای دانشجویان در کالج ها و دانشگاه ها به وجود می آید تا پاسخ سوالات خود را در گفتگوهای پویا با همتایان جهانی خود بگیرند.

 

گفتگوهای جهانی دانشجویی در مورد برادری انسانی به طور مجازی دانشجویان را در سراسر جهان برای مکالمه های 90 دقیقه ای به زبان انگلیسی گرد هم می آورد تا برداشت های خود را از سند برادری انسانی به اشتراک بگذارند، درباره ارتباط آن با جوامع دانشگاهی خود بحث کنند و راه حل هایی را برای پیشبرد برادری انسانی ارائه دهند.

 

آنها همچنین راه حل هایی را برای چالش هایی مانند فقر، نابرابری اجتماعی، خشونت و تغییرات آب و هوایی ارائه می دهند.

 

این برنامه بر اساس کنفرانس دانشجویی جهانی همبستگی میان مذهبی که در سپتامبر 2022 در دانشگاه جورج تاون برگزار شد ،شکل گرفته است.

 

گفتگوها در این زمینه در فوریه 2023 آغاز می شود و در ماه می به پایان می رسد.

 

کد خبر 1246893

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha