توسعه و تقویت آموزش‌های فنی و حرفه‌ای از مهم ترین اولویت های آموزش و پرورش است

جمالی آرند گفت: رویکرد وزارت آموزش و پرورش توسعه و تقویت آموزش‌های فنی و حرفه‌ای است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از یاسوج، محمد جمالی آرند امروز (۲۶ دی ماه) در نشست شورای اطلاع رسانی اداره کل آموزش و پرورش استان کهگیلویه و بویراحمد اظهار کرد: تقویت آموزش‌های فنی و حرفه‌ای و کاردانش در هنرستانها به منظور تربیت سرمایه‌های انسانی به عنوان مهم ترین عامل توسعه همه جانبه در ابعاد مختلفی از اولویت های آموزش متوسطه در استان است.

 

معاون آموزش متوسطه آموزش و پرورش کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه تحصیل در رشته های فنی و حرفه ای به آموزش مهارت آموزی  منجر خواهد شد، گفت: هم اکنون حدود ۳۰ درصد دانش آموزان در هنرستان های فنی و حرفه ای و کاردانش در سطح استان مَشغول به تحصیل هستند.

 

جمالی افزود: توسعه مهارت‌های کارآفرینانه و پرورش خلاقیت مهم ترین عامل توسعه یافتگی است که هنرستان ها محل مهمی برای توسعه روحیه خودباوری و کارآفرینی خواهد بود.

 

وی ادامه داد: آموزش و پرورش تلاش می کند با توجه به تاکیدات اسناد بالادستی و متناسب‌سازی رشته های شاخه‌های فنی و حرفه ای و کاردانش با نیاز بازار کار، زمینه را برای یادگیری مستمر و ارتقای مهارت‎ها، سرمایه‎های انسانی خلاق، نوآور، فن‌آفرین، کارآفرین و مولد برای توسعه تربیت در کشور را فراهم کند.

 

معاون آموزش متوسطه آموزش و پرورش کهگیلویه و بویراحمد در ادامه  از توسعه رشته های فنی و حرفه ای متناسب با بازار کار در هنرستان های استان خبر داد و گفت: برنامه‌ریزی در راستای توسعه کمی همراه با کیفیت آموزش‌های فنی و حرفه‌ای و مهارتی، نوعی سرمایه گذاری هوشمندانه برای دست‌یابی به توسعه پایدار است که به عنوان یک رویکرد مهم در دوره مدیریتی جدید دنبال می شود.

 

وی در بخش دیگری از سخنان خود، افزود: اداره اطلاع رسانی آموزش و پرورش استان در بحث اطلاع رسانی و تعامل با رسانه ها بسیا موفق عملکرده که قابل تحسین و شایسته تقدیر است.

 

جمالی توجه به مقوله اطلاع رسانی در عصر امروز را یک ضرورت دانست و گفت: خوشبختانه اطلاع رسانی به موقع و به هنگام در آموزش و پرورش استان  برای آگاهی بخشی به مردم نقش موثری در رضایت مندی مردم دارد.

کد خبر 1246973

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha