روستاهای سربیشه مزیت سرمایه گذاری گردشگری دارند

لکزایی گفت: روستاهای شهرستان سربیشه مزیت سرمایه گذاری در بخش گردشگری و صنایع دستی را دارند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از خراسان جنوبی، محمدرضا لکزایی امروز دوشنبه (۲۶دی) در مراسم بزرگداشت روز سربیشه که با حضور معاون توسعه روستایی و مناطق محروم ریاست جمهوری و جمعی از مسئولان استانی برگزار شد، به روستاهای بکر شهرستان اشاره و اظهار کرد: روستاهای شهرستان سربیشه مزیت سرمایه گذاری در بخش گردشگری و صنایع دستی دارند.

 


فرماندار سربیشه جمعیت شهرستان را بیش از ۴۱ هزار نفر اعلام کرد و افزود: از این تعداد حدود ۷۰ درصد را عشایر و کشاورزان به خود اختصاص داده اند.

 


وی اقامتگاه های بومگردی، عدم فرآوری مواد معدنی، چالش در حوزه ورزش و ... را از ضعف های شهرستان برشمرد و گفت: در شهرستان سربیشه ۱۶ ماده معدنی و بیش از ۵۰ تا۶۰ معدن فعال وجود دارد اما با این وجود مواد معدنی فراوری نمی شود.

 

کمبود نقدینگی سرمایه گذار توربین های بادی
فرماندار سربیشه به سرمایه گذاری در زمینه توربین های بادی اشاره کرد و افزود: در این راستا سرمایه گذاری در درح صورت گرفته اما متأسفانه سرمایه گذار به علت کمبود نقدینگی و ... با مشکل مواجه شده و نیاز به حمایت و دریافت تسهیلات دارد.

 


لکزایی یادآورشد: هر توربین ۲.۵ مگابایت برق تولید می‌کند و با راه اندازی پنج توربین بادی، علاوه بر استفاده داخلی می‌توان برق تولید شده را به کشور افغانستان نیز صادر کرد.

 


وی از چالش های پیش رو به بحث ورزشی و کمبود در زمینه سالن های ورزشی، زمین چمن و ... اشاره کرد و خواستار توجه و حمایت برای سه بخش مود، درح و مرکز شهرستان شد.

 


وی به حضور باشکوه مردم شهرستان در همه مناسبت‌ها اشاره کرد و افزود: مردم ولایتمدار شهرستان بیش از ۱۰۰ درصد در انتخابات ریاست جمهوری شرکت کردند.

 

۷۰ نوعروس سربیشه‌ای در نوبت دریافت جهیزیه

حجت الاسلام احمد نجمی پور امام جمعه سربیشه هم در این مراسم به مشاهیر و سرمایه های انسانی شهرستان اشاره کرد و گفت: مرز ماهیرود سومین مرز صادرات غیرنفتی است و ۳۰ درصد صادرات کشور از این مرز انجام می‌شود.

 

وی شتاب گیری آسفالت جاده ترانزیتی را خواستار شد و افزود: اجرای این مهم نگاه ملی می خواهد و باید مرز ماهیرود ویژه دید.

 

امام جمعه سربیشه ضمن تشکر از تأمین اولین محموله جهیزیه که توسط رئیس جمهور بعد از پنج روز از سفر از ایشان به سربیشه محقق شد، ابراز امیدواری کرد: جهیزیه ۷۰ نوعروس دیگر نیز تأمین شود.

 


حجت الاسلام نجمی پور اتصال آب اورژانسی، تغییر نقشه کشاورزی متناسب با آب، صدور درخواست تردد مرزی، راه اندازی کولبری، احداث درمانگاه شبانه روزی در درح، ره اندازی توریست درمانی و ....را از دیگر نیازهای این شهرستان اعلام کرد.

 


وی از مرز به عنوان ظرفیت یاد کرد و گفت: تامین امنیت مرز مدیون حضور مردم است و امیدواریم شعاع مرزی از ۲۵ به ۵۰ کیلومتر تغییر کند.

 

کم کاری برخی دستگاهها مشهود است
مصطفی نخعی نماینده مردم نهبندان و سربیشه در خانه ملت هم با اشاره به ظرفیت بالای معدنی و ضعف زیرساخت ها در شهرستان سربیشه گفت: در بخش معدنی، کم کاری برخی دستگاهها مشهود است.

 


وی با بیان اینکه در بخش گردشگری سربیشه ظرفیت بالایی دارد، وجود ۲ روستاهای اعجاب انگیز «ماخونیک و چنشت» در این شهرستان را فرصت بی نظیری دانست که می توان از این ظرفیت ثروت عظیمی به دست آورد.

 

نخعی به مرز ماهیرود به عنوان مرزی که بیش از ۵۰ درصد مراودات با افغانستان از این مرز انجام می شود اشاره کرد و گفت: این مرز امروزه رسالت ما را در سطح ملی انجام می دهد.

 


نماینده مردم نهبندان و سربیشه در مجلس با بیان اینکه کولبری ظرفیتی در حوزه خرده فروشی است، افزود: تحقق این مهم در ایجاد اشتغال در این شهرستان مؤثر لست.

 


نخعی با اشاره به این مهم که باید توسعه زیرساخت‌ها جدی گرفته شود، یادآور شد: اگر انتقال آب، راه آهن، جاده و ... دنبال نشود نباید انتظار توسعه داشت.

 


آماده کردن زیرساخت وظیفه دولت است
علیرضا باقری به تغییر نگرش بخش خصوصی در مناطق محروم اشاره کرد و گفت: سرمایه و سرمایه گذار به سمت مناطق امن و دارای زیرساخت می رود. 

 

مدیر عامل کارخانه اکسید منیزیم سربیشه با بیان اینکه تأمین زیرساخت آب، جاده، انرژی از وظایف دولت است، افزود: متأسفانه هرچه می‌گذرد توجه به این مهم کمتر می شود. 

 


وی با اشاره افزایش قیمت سوخت، این اقدام را در افزایش سختی کار مؤثر دانست و گفت: با توجه به بحرانی بودن شرایط، در صورت ادامه روند این بحران ۸۷۰ نفر کارکنان این شرکت دچار مشکل می شوند.

 


باقری با بیان اینکه برخی طرح های ما نیمه تمام مانده است، تأکید کرد: اگر از طریق تبصره ۱۸ به داد ما نرسید و حمایت نشویم در زمینه تولید دچار مشکل می شویم.

 


به گفته وی میزان اشتغال طی ۵ سال از ۳۰۰ تا ۴۰۰ نفر به هزار نفر رسیده است و برای ادامه روند کار نیاز به همراهی بانک ها داریم.

 

 

 

کد خبر 1246994

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha