اجرای طرح پایگاه های قرآنی درمساجد استان سمنان

حجت الاسلام عبدالهی با اشاره به سخنان مقام معظم رهبری برای تبدیل شدن مساجد به پایگاه های قرآنی گفت: طرح پایگاه های قرآنی درمساجد استان سمنان اجرا می شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از سمنان، حجت الاسلام عباس عبدالهی در جمع قرآنیان و فعالان قرآنی سرخه، با اشاره به سخنان مقام معظم رهبری در ماه رمضان گذشته مبنی بر اینکه «هر مسجدی یک پایگاه قرآنی بشود» گفت: این توصیه و مطالبه رهبر معظم انقلاب ما را متوجه می‌کند که قرآن کتاب هدایت است و این هدایت وقتی در مسجد اتفاق بیفتد، آثار و نورانیت ویژه‌ای را در جامعه رقم می‌زند به‌ویژه آنکه مسجد بستر اخلاق‌مداری افراد جامعه و در رأس آن خانواده است.

 

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان سمنان جامع عمل پوشاندن به این مطالبه معظم له را از موضوعات مهم در ارتباط با جامعه قرآنی استان سمنان و شهرستان سرخه برشمردوافزود: با گذشت نزدیک به یک سال از سیاستگذاری معظم له در این زمینه ،باید جامعه قرآنی استان سمنان این سوال را که در این مدت برای جامه عمل پوشاندن به این مطالبه رهبر معظم انقلاب اسلامی چه کرده است؟ را از خود بپرسد.

 

وی تصریح کرد: بایستی در فاصله باقی مانده تا ماه رمضان طرح پایگاه های قرآنی درمساجد استان سمنان اجرا خواهد شد.

 

حجت الاسلام عبدالهی تصریح کرد: اجرای این طرح می ­تواند موجبات جذب نوجوانان و جوانان به مساجد و انس آنان با کلام وحی شده و به عنوان یک گام مؤثر در رسیدن اصحاب مسجد به مسجد طراز اسلامی در حوزه علوم قرآن و معارف اسلامی نقش بسزایی داشته باشد.

 

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان سمنان تأکید داشت:در آموزش قرآن در مساجد و در کنار برگزاری مسابقات قرآنی باید به تفسیر قرآن و انتقال مفاهیم به‌ویژه به نسل نوجوان و جوان دقت و توجه ویژه شود زیرا باعث انتقال آموزه‌های دینی و معنوی به آنها می‌شود و شاهد نمودهای مطلوب آن در جامعه خواهیم بود.

 

مسئولیت پذیری نخستین رکن مهم در جهاد تبیین است

وی در ادامه به مطالبه دیگر رهبری که همان جهادتبیین است اشاره داشت وافزود: وقتی رهبر معظم انقلاب اسلامی از کلماتی مانند فریضه واجب و قطعی یاد می‌کردند یعنی چیزی را در ساحت راهبری جامعه اسلامی ما می‌دیدند که ما مشاهده نمی‌کردیم.

 

حجت الاسلام عبدالهی با تاکید بر لزوم توجه به جهاد تبیین با هدف مقابله با فتنه‌ها، ادامه داد: امروز عمل به جهاد تبیین مد نظر رهبر معظم انقلاب، تنها راه مقابله با فتنه‌ها است.

 

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان سمنان با اشاره به فتنه ترکیبی و پیچیده مرحومه امینی اظهارداشت: تازه متوجه شدیم که معظم له چرا این میزان پرتکرار و با تمام اقشار مختلف جامعه از یک ضرورت واجب یعنی جهاد تبیین سخن گفتند.

 

وی با بیان اینکه  دشمن امروز به دنبال تغییر ارزش‌ها، باورها و اعتقادات است بیان کرد: همین موضوع اهمیت توجه به موضوع جهاد تبیین را دوچندان کرده است.

 

حجت الاسلام عبدالهی با تأکید بر رسالت هر کس در هر کجای ایران اسلامی در هر لباسی،  در قبال جهاد تبیین ابراز داشت: همه ما در هر مقامی باید از خودمان بپرسیم که در این دورانی که رهبر معظم انقلاب اسلامی موضوع تبیین را بیان کردند، در این زمینه چه اقدامی کرده‌ایم.

 

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان سمنان بیان کرد: در این راستا همه مسئولان ومدیران، باید جهاد تبیین را در تمامی حوزه‌های فرهنگی، اجتماعی، سیاسی، اقتصادی و… به عنوان یک وظیفه خود بدانند تا زمینه روشنگری و بصیرت افزایی جامعه فراهم شود.

کد خبر 1247033

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha