بانوان در الگوآفرینی برنامه‌های فرهنگی کانون‌های مساجد نقش آفرین هستند

آمون گفت: بانوان در الگوآفرینی برنامه های فرهنگی کانون های مساجد نقش آفرین هستند و امروز شاهد هستیم که برنامه فرهنگی و هنری در مساجد با تدابیر بانوان به خوبی پیش می رود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از اردبیل، مصطفی آمون شامگاه (26 دی ماه) در آئین گرامیداشت ولادت حضرت فاطمه زهرا (س) و روز زن و تجلیل از بانوان فعال در کانون های مساجد در فرهنگسرای بانوان گفت: بانوان که مسئولیت کانون ها و برنامه های فرهنگی محلات بر عهده دارند خدمت بزرگی را انجام می دهند و شاید عرصه فرهنگ و هنر برای بانوان سخت باشد اما زمانی که خانم ها این مسئولیت را قبول می کنند برنامه ها با موفقیت و با کیفیت و شکوفایی به پیش می رود.

 

مدیر ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد استان اردبیل تصریح کرد: بانوان در الگوآفرینی برنامه های فرهنگی کانون های مساجد نقش آفرین هستند و امروز شاهد هستیم که برنامه فرهنگی و هنری در مساجد با تدابیر بانوان به خوبی پیش می رود.

 

وی افزود: منویات اخیر مقام معظم رهبری نقشه راه تک تک مردم و مسئولان و فعالان فرهنگی است و وظایف زنان و مردان و تساوی زن و مرد را مشخص کردند و ارزشی که جمهوری اسلامی و اسلام به بانوان داده، با کل جهان غرب و مدعی دموکراسی هستند، قابل قیاس نیست.

 

این مقام مسئول عنوان کرد: اسلام تساوی برای زن و مرد قائل است مثلاً جهاد بر زن و مرد واجب است اما با توجه به شرایط جسمانی زن و مرد، وظایف تفاوت دارد.

 

آمون اعلام داشت: تربیت نسل و پرورش فرزندان یک جهاد بزرگ برای بانوان است که در کلام مقام معظم رهبری به آن تاکید شده است و بانوان جامعه باید به این دغدغه مقام معظم رهبری تدبیر ویژه ای داشته باشند.

 

آئین گرامیداشت ولادت حضرت فاطمه زهرا (س) و روز زن با عنوان «جشن کوثر» شامگاه دیروز در فرهنگسرای بانوان با حضور جمع کثیری از بانوان فعالان کانون های مساجد برگزار شد.

 

اجرای سرود توسط اعضای کانون فرهنگی هنری مصلحون روستای کرکرق، پخش کلیپ با موضوع ولایت و سخنرانی با موضوع سیره عملی حضرت فاطمه زهرا (س) توسط حجت الاسلام مهدی ستوده مدیر کل اوقاف و امور خیریه استان اردبیل از جمله بخش های این مراسم معنوی بود.

 

تجلیل از بانوان فعال کانون های مساجد و فرزندانی که نام فاطمه و یا القاب ایشان را دارند از دیگر بخش های این مراسم بود.

 

 

 

 

 

 

 

کد خبر 1247164

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha