دومین شورای راهبردی ساماندهی سکونت گاه های غیررسمی در کرمان برگزار شد

نشست دومین شورای راهبردی ساماندهی سکونت گاه های غیررسمی در کرمان با حضور مسئولین برگزار شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از کرمان؛ دومین جلسه راهبردی ساماندهی سکونت گاه های غیررسمی با حضور نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه کرمان؛ استاندار و دستگاه های مرتبط برگزار و مسائل مربوطه در سه حوزه توانمندسازی، ساماندهی و صیانت و حقوقی بحث و بررسی شد.

 

 

رحمان جلالی در خصوص توانمندسازی در سکونت گاه های غیر رسمی با اشاره به اینکه طبق برآورد اجتماعی کمیته علمی متاسفانه تشتت زیادی در این بخش وجود دارد؛ افزود: گروه های جهادی زیادی با احساس تکلیف، به این مناطق ورود کردند و ما به دنبال آرایش قرارگاهی هستیم.

 

 

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری کرمان از اقداماتی خبر داد که ناظر به پیگیری مشکلات معتادین متجاهر، اشتغال ساکنین و...است که در این زمینه از ظرفیت شورای مسجد محله استفاده می شود.

 

 

وی با بیان اینکه از میان مناطق حاشیه ای کرمان شهرک ۱۴ معصوم انتخاب و به چند بلوک تقسیم و بازدیدهای مستمری انجام شد؛ گفت: نظام مسائل این منطقه دسته بندی شده و چهار تا پنج مادر مسئله در سکونت گاه های غیررسمی وجود دارد.

 

 

جلالی از پیش بینی اقدامات خدمات سلامت کودک، نوجوان، جوان و به طور کلی سلامت اقشار مختلف خبر داد و اظهار کرد: در این سکونت گاه ها در زمینه بیماری های واگیردار خیلی مسئله داریم.

 

 

وی ادامه داد: اشتغال ساکنین با آموزش و کارآفرینی؛ نشاط اجتماعی با همکاری ورزش و جوانان؛ خدمات فرهنگی و اجتماعی و درمانی در منطقه ۱۴ معصوم در حال عملیاتی است و در آینده گزارش آن ارائه می شود.

 

 

سید مصطفی آیت اللهی موسوی، معاون امور عمرانی استانداری کرمان هم با اشاره به اینکه اقدامات تخریبی و‌... جوابگو نیست؛ تصریح کرد: از همه قوانین موجود برای کنترل، ساماندهی و بهسازی استفاده کردیم.

 

 

گزارش کارگروه حقوقی و صیانت هم حاکی از آن است که جلساتی با دادستانی برگزار و مهمترین اولویت آن تعیین محدوده مالکیت اراضی دولتی در معرض تخریب و یا تصرف و اراضی خصوصی با نظارت بر حُسن عملکرد دستگاه ها است.

 

 

این کارگروه معتقد است: بزرگترین چالش در رابطه با این سکونت گاه ها عدم اطلاق صریح شهری و یا روستایی بودن آن است و از طرفی با ساختار موجود نسبت به این سکونت گاه ها نمی توان به نتیجه رسید.

 

کد خبر 1247185

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha