زن تراز اسلامی باید ویژگی های تمدن اسلامی را داشته باشد

حجت الاسلام ابراهیمی با بیان اینکه شاخص برای زن تراز انقلاب را باید از زنانی که قرآن و اهل بیت معرفی کرده اند یافت، گفت: زن تراز اسلامی زنی است که در عین حیا و عفت از کیان خانواده و اسلام دفاع کند.

حجت الاسلام امیر ابراهیمی در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در خرم آباد، اظهار داشت: زن در تراز انقلاب اسلامی باید ویژگی‌های تمدن اسلامی را داشته باشد زنی که با الگوی اسلامی و وحیانی تمدن ساز است و زنی که می‌خواهد زمینه ساز تمدن مهدوی باشد.

 

مسئول نشر آثار و ارزش‌های مشارکت روحانیت در دفاع مقدس لرستان خاطرنشان کرد: زن تراز اسلامی زنی است که در عین حیا و عفت از کیان خانواده و اسلام دفاع کند.

 

حجت الاسلام ابراهیمی با اشاره به اینکه شاخص‌ها برای زن تراز انقلاب اسلامی رو باید از زنانی که قرآن و اهل بیت معرفی کرده اند یافت، خاطرنشان کرد: مکتب وحی، مکتبی که در بدترین شرایط بانویی چون آسیه علیهاالسلام را تربیت می‌کند و برای زنان و مردان الگو می‌شود.

 

وی ادامه داد: مکتبی که در دوران جاهلیت بانویی چون حضرت خدیجه علیهاالسلام تربیت می‌شود و ایشان حضرت فاطمه زهرا سلام‌الله‌علیها را تربیت می‌کنند، همچنین حضرت مریم علیهاالسلام در شرایطی که زنان بر اساس الگوی اول می‌زیستند، رشد کرد.

 

مسئول نشر آثار و ارزش‌های مشارکت روحانیت در دفاع مقدس لرستان با اشاره به ویژگی های زن تراز انقلاب اسلامی، ادامه داد:  زن در تراز انقلاب اسلامی باید ویژگی‌های تمدن اسلامی را داشته باشد.

 

وی خاطرنشان کرد: زن تراز اسلام، زنی است که با الگوی اسلامی و وحیانی تمدن ساز است و زنی که می‌خواهد زمینه ساز تمدن مهدوی باشد.

 

حجت الاسلام ابراهیمی خاطرنشان کرد: زن تراز اسلام زنی است که در عین حیا و عفت از کیان خانواده و اسلام دفاع کند.

 

وی ادامه داد: ویژگی‌های زن تمدن ساز همان ویژگی‌های زنانی است که در مکتب انبیا بودند، همه انبیا نور واحد هستند و برای برقراری عدالت و صلح، بخشیدن انسانیت به بشر و برای زدودن غبار از فطرت آمدند؛ بنابراین این زن باید برای این قرن تربیت شود

 

مسئول نشر آثار و ارزش‌های مشارکت روحانیت در دفاع مقدس لرستان خاطرنشان کرد: زن تراز انقلاب اسلامی باید الگو صحیح انتخاب کند که الگوی صحیح حضرت زهرا سلام الله علیها است که در عین حال انجام امور خانه و تربیت فرزندان برعهده اوست در آن   موقعی که احساس خطر برای ولی خویش بکند به میدان می آید و از کیان ولایت سینه و فرزند خود را فدا می کند

 

وی ابراز کرد: زن در تراز انقلاب اسلامی هم باید مانند سیده نساء عالمین باشد هرجایی که احساس خطر کرد برای دین و ولایت به میدان بیاید

 

مسئول نشر آثار و ارزش‌های مشارکت روحانیت در دفاع مقدس لرستان اظهار کرد: در این فتنه اخیر که جنگ ترکیبی بر علیه جمهوری اسلامی ایران راه انداختند، این زنان انقلاب اسلامی ایران بودند که به میدان آمدن و رفع فتنه کردند.

 

کد خبر 1247204

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha