دوره تربیت مربی آموزش نوین قرآن کریم طرح بشری در ایلام برگزار می شود

هوشمند با بیان اینکه دوره تربیت مربی آموزش نوین قرآن کریم طرح بشری در ایلام برگزار می شود، گفت: مدیرکل دفتر برنامه ریزی، آموزش و توسعه مشارکت‌های امور قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی به استان ایلام سفر می کند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان ایلام، ظهر امروز(۲۷ دی) در گفت و گو با  خبرنگار خبرگزاری شبستان در ایلام، اظهار کرد: دوره تربیت مربی آموزش نوین قرآن کریم طرح بشری با همت مؤسسه فرهنگی قرآن و عترت طاهای دهلران با همکاری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان ایلام برگزار می شود.

 

علی هوشمند  آموزش قرآن به سبک رسول اکرم(ص)، نظام مند کردن آموزش قرآن کریم،  استاندارد کردن محتوا و مطالب آموزشی، جلوگیری از اتلاف زمان آموزشی، آموزش قابل درک برای همه‌ی اقشار جامعه، پرورش افراد با سطح علمی و آموزشی بالا جهت فعالیت در امور قرآنی، ساده سازی آموزش قرائت قرآن کریم، مهندسی تلاوت از اهداف اجرای این طرح است.

 

وی با بیان اینکه ترغیب قرآن بجای تحمیل آموزشی آن، بهره گیری از روش شنیداری و گفتاری،  آسان سازی آموزش تلاوت  با صدا و لحن خوش و توجه به لهجه‌ی عربی از جمله جنبه های نوآورانه این طرح است، گفت:  این طرح تا حدودی خلاقانه و نو آورانه است  و فقط  در برخی از استان های ‏کشور در سال جاری برگزار گردیده و تا حدودی پاسخ گو بوده است .

 

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان ایلام با بیان اینکه تا صبح امروز ۲۸۱ نفر برای دوره از سراسر استان شرکت کرده است، افزود: به احتمال زیاد حدود ۱۵۰ نفر از این تعداد برای شرکت در طرح پذیرفته شود

 

هوشمند بیان کرد: ‏در راستای اجرای هر چه بهتر این طرح در استان ایلام مدیرکل دفتر برنامه ریزی، آموزش و توسعه مشارکت‌های امور قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی روز چهارشنبه ۲۸ دی ماه سال جاری به استان سفر خواهد کرد.

 

وی افزود:  نشست هم اندیشی با مدیران مؤسسات فرهنگی قرآن و عترت،  نشست هم اندیشی با مربیان برتر قرآنی استان و بازدید از مؤسسات فرهنگی قرآن و عترت از جمله برنامه سفر ابراهیم کرمانی نژاد به استان ایلام است.

 

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان ایلام گفت: مدیرکل دفتر برنامه ریزی، آموزش و توسعه مشارکت‌های امور قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی روز پنج شنبه در شهرستان دهلران حضور خواهد یافت و طرح قرآنی بشری با حضور وی افتتاح می شود، بازدید از یادمان شهدای شهرهانی نیز از دیگر برنامه های سفر کرمانی نژاد به استان است.

 

هوشمند با بیان اینکه آزمون طرح قرآنی بشری روز یکم بهمن ماه سال جاری برگزار می شود، یادآور شد: هدف اصلی این طرح سر و سامان بخشیدن به امر قرائت قرآن بر اساس استانداردهای بین المللی ‏اسلامی و هدایت و قرار دادن آن در مسیر صحیح و پذیرفته شده توسط علمای این علم در جهان از صدر اسلام تا کنون است.

 

کد خبر 1247259

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha