اطلاعیه  اداره کل دامپزشکی سیستان و بلوچستان در پی احتمال وقوع باد و رگبار شدید

روابط عمومی اداره کل دامپزشکی سیستان و بلوچستان پیرو اعلام ستاد مدیریت بحران مبنی بر احتمال وقوع باد و رگبار شدید در استان اطلاعیه داد.

به گزارش خبرگزاری شبستان از زاهدان، روابط عمومی اداره کل دامپزشکی استان پیرو اعلام ستاد مدیریت بحران مبنی بر احتمال وقوع باد و رگبار شدید در استان با صدور این اطلاعیه اقدامات بهداشتی زیر را به دامداران ، مرغداران و آبزی پروران محترم ( به ویژه مراکز تکثیر و پرورش میگو) توصیه می کند.

  1. ذخیره دان, علوفه و خوراک به میزان کافی در محل مناسب و دور از دسترس جریانات آبی در دامداری ها، مرغداری ها و مراکز آبزی پروری
  2. با توجه به احتمال افزایش شیوع بیماری های دامی متعاقب تغییرات آب و هوایی و کمبود مواد غذایی مناسب می بایست همکاری نزدیک با  اکیپ های اعزامی دامپزشکی جهت مبارزه با بیماری های دامی و واکسیناسیون دام ها و دفن بهداشتی  انجام گیرد و از هرگونه رها سازی تلفات در محیط خودداری گردد.
  3. آمادگی بهره برداری از ژنراتور های برق اضطراری
  4. عدم قرار دادن علوفه در مکان هایی که احتمال نفوذ آب وجود دارد.
  5. استفاده از پالت در انبار نگهداری دان در مرغداری ها
  6. ایجاد سیل بند و مهار آب و جلوگیری از نفوذ آب به واحد مرغداری و دامداری و آبزی پروری
  7. شورا های اسلامی روستا و دهیاری ها نسبت به  شناسایی واحد های دامداری غیر فعال در مناطق امن تر جهت تخلیه اضطراری و انتقال دام های واحد های سیل زده ( در صورت لزوم) اقدام نمایند..
  8. کلیه مرغداری های با سن بالا پرورش در مناطق در معرض خطر سیل  توصیه می گردد،  جهت ارسال طیور پایان دوره به کشتارگاه اقدام نمایند.
  9. در صورت اعمال مقررات بهداشتی- قرنطینه ای می بایست نهایت همکاری با ادارات دامپزشکی آن شهرستان صورت گیرد.
  10. تامین آب سالم مورد نیاز برای دام ها و در صورت لزوم پیگیری از طریق مقامات مسئول منطقه صورت پذیرد.
  11. هر گونه وقوع تلفات و بیماری در جمعیت های دامی ( دام ، طیور و آبزیان) با قید فوریت به اداره دامپزشکی شهرستان گزارش گردد.
کد خبر 1247272

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha